Jag hade sönder mina byxor =(

I flera dagar har jag varit bekymrad över kläder. Jag behöver gravidbyxor men har inte råd att köpa några. Jag hade mina träningsbyxor med hög kant och igår kväll så lyckades jag ha sönder dom. Jag lyckades fastna på en vass grej och slet upp ett hål.  Det kändes som någon där uppe skrattade åt mig då. Jag behövde ju mer kläder inte mindre =(
Min syster har allafall efterlyst kläder åt mig på bortskänkes sidan på facebook. Nu sitter jag här i mina osköna adidas som klämmer åt magen. Sug.

Igår hade jag en stessig dag. Fast den började lugnt tills min handläggare ringde och sa att jag skulle komma och hämta mitt intyg till csn. För det var bråttom att få in, csn hotar med kronofogden och min handläggare hade precis kommit tillbaka från sin semester. Först hade jag problem att hitta passet som jag använder som leg, för att kunna hämta ut intyget. Det hade ramlat ner i ett hoppvikt papper. Sen kom jag på att jag skulle få jättebråttom att hinna hem tills W slutar och som om inte det räckte kom jag även på att min cykel var sönder. Suck, bara ringa och väcka pojkarnas pappa.

Hans pappa körde hit honom och tog med min cykel. Fick även busspengar av min sötis vilket var tur eftersom regnet började ösa ner. Han gav mig även pengar till att köpa med McD mat hem för jag bad honom fixa mat tills jag kom hem :p Synd bara att jag inte visste att mina byxor skulle gå sönder, då hade jag hellre lånat pengar till nya istället för att äta mat. Men man kan ju inte veta allt.

83kr  har jag kvar på mitt konto och månaden är inte slut. Kul. Jag tänkte fel häromdagen och råkade betala en räkning till för mina fil och mjölk pengar. Så nu ligger jag bara efter med 200kr. Jag vet att jag gnäller för mycket över saker som jag själv har orsakat, men nånstans måste man få göra det ;) Jag försöker allafall få ordning på mitt liv genom att bli skuldfri.

Imorgon börjar kursen i strokevård som jag kommit in på på högskolan. Den är på kvällstid och går på kvarsfart eller nåt. Jag skulle vilja läsa den men har inte råd med böcker. Sen vet jag inte om jag klarar av att kämpa mig genom ett seminarium. Ska jag åka dit eller inte imorgon är frågan? Jag vill men samtidigt känner jag mig bara stressad av alla problem det medför, barnvakt, böcker, energi mm.

Igår var min bebbe ovanligt aktiv. Skönt att det börjar bli lite fart på den. Det blir mer verkligt då. Annars glömmer jag bort att den finns ;) Har börjat känna att den här graviditeten är så lätt att det kan jag göra om. Har nästan glömt den plågsamma början. Så  här bra mådde jag nog aldrig när jag väntade pojkarna. Visst har jag lite småbesvär av olika saker nu men det är ingenting jämfört med förut. Igår fick min bjj tränare sin bebbe, det kom upp söta bilder på fb. Jag vill ha min bebbe, långt kvar men ändå inte. Tiden går fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0