Testat min hjärna idag

I tisdags påbörjade jag min utredning om mina skolproblem och idag fortsatte det. Jag fick fylla i massa papper om hur jag var som barn och hur jag är nu. Sen blev det massa intelligenstester, jättejobbigt. Jag känner mig så korkad om jag inte vet svaret eller om jag är osäker på om jag svarat rätt. Jag fick inte heller veta svaren ifall de vill göra om testen med mig och jämföra. Tänk om testen visar att jag är dummare än genomsnittet? Jag vill inte vara dum, jag vill vara smart och jag hatar när jag inte kan eller vet.

Psykologen ska allafall gå igenom alla mina tester och sen skicka remiss vidare. Då kanske jag får gå igenom ännu fler tester och även ha att göra med arbetsterapeuter som ska kolla hur jag funkar i vardagen. Allt det där verkar jätte jobbigt. Helst vill jag ge upp nu. Men jag gör det för att jag hoppas på en bättre framtid där jag kan studera och ha en fungerande vardag med jobb och så vidare. Jag hoppas att de hittar nåt fel på mig, fast ändå inte, men då kanske det finns hjälp att få. Utredningen är mot adhd, men just nu lutar det mest åt add, alltså ingen hyperaktivietet. Men vi får se, kanske är jag bara dum och lat som jag kännt mig hela livet.

Det är mycket som snurrar i mitt huvud nu. Men jag tror att allt löser sig.

Nu är jag halvägs med magen, ska bara stå ut i 20veckor till nu ;) Jag tycker fortfarande att min mage bara ser tjock ut. Känner inte mycket av bebben heller, ibland tror jag att den rör sig men det är inte ofta. Jag och min sötis kommer nog inte flytta ihop på länge heller. Det är för trångt känner vi båda. Han bad sin pappa om hjälp att köpa en större lägenhet för han är den enda som vi känner som skulle kunna hjälpa, men han ville inte =(
Han tyckte att vi kan bygga om min tvåa till en fyra!! Lägenheten blir inte större för det. Så nej tack. Då bor vi hellre isär och försöker renovera min lägenhet så att den går att sälja sen.

Nu sitter pojkarna och äter chips och popcorn, fredagsmys =) Jag ska nog oxå äta chips har börjat gå upp lite i vikt men strunt samma. Sen ska jag läsa min nya Nora Roberts bok som jag köpte för 20kr idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0