Rensar i röran

Igår var min pappa, bror och min sötis här och fixade klart nätet på balkongen. Så nu har jag glada katter som kan gå ut. Jag blev även av med massa skrot. Det mesta från balkongen men det blir nog fler vändor till återbruket nån dag. Jag ska rensa ut allt i hela lägenheten, är så trött på saker och fula möbler. I fortsättningen vill jag bara ha saker som jag tycker om hemma.

Så nu pågår det en stor utrensning i pojkarnas rum. Ska försöka få dom att göra sig av med det mesta. De har så sjukt mycket leksaker som de inte behöver. Min sötis tog med sig en påse bilar till min systerson. Hoppas att han gillar bilar. Men det blir nog mer påsar med leksaker som han ska få =)

Det finns så mycket att göra här men jag känner att jag mår bara bättre ju mer som åker ut. Kanske kommer det gå att göra ett hem av den här lägenheten till slut. Är bara lite orolig att min sötis ska ta med sig massa skit hit när han flyttar in vilket kanske blir någon gång i höst.

Igår beställde jag ett körkorts tillstånd och ett papper till syntest. Får se om jag kan fixa klart det den här månaden. Det börjar kännas jätte viktigt för mig att ha körkort men samtidigt har jag svårt att se mig själv köra bil. Men jag måste. Min sötis verkar bara sega med det fast han skulle kunna ta körkort ganska snabbt. Så jag antar att jag får göra det själv om det ska bli gjort. Våra pappor kan inte köra omkring oss hela livet, dessutom kommer vi inte få plats i en bil med ett till barn. Så vi måste fixa egen bil och körkort.

Idag hoppas jag kunna gå på power meet med mina pojkar och sötis. De vill samla pant och jag vill titta på folk =)
Men vi kan bara åka om min pappa kör vilket han inte visste igår om han kunde. Annars köpte vi ostpopcorn och har fredagsmys istället. Ätbara saker är inte längre motbjudande, skönt men farligt. Fast min vikt står stilla i vilket fall som helst, har vägt samma i flera veckor nu. Men bebisen växer som den ska så den snor kanske lite fläsk från min kropp. Hoppas den gör som O och tar det mesta :p Måste ringa min bm och beställa en ny tid nästa vecka, har glömt det hela den här veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0