en bra dag

Idag har jag varit på stan med min sötis. Vi åt kina buffe. Tyvärr hade de friterat maten för mycket eller för lite, men det gick att äta. Det var även nåt studentgrej på stan. Massa studenter som sprang runt utklädda. Några uppträdde också. Jag började nästan gråta när det gick förbi några tjejer som var utkläda till mössen i snövit. Jag känner sorg över att aldrig kunna ta studenten och att jag bara blir äldre. De där tjejerna har livet framför sig medan mitt är typ över. Så jag gick där på stan och skrattade med tårar i ögonen och försökte att inte gråta. Jäkla hormoner. Min sötis hade allafall roligt åt mig ;)

Jag skyndade mig hem sen för mina barn skulle sluta skolan. Men det kom bara ett barn. W sa att O var på arosfortet. Så jag gick till skolan för att kolla efter honom. Där sa de också att han var på arosfortet. Snällt att de talar om det för mig. O kom allafall med en buss när jag var på väg hem. Då var han en halvtimme sen. Tydligen är han med i någon grupp i skolan och därför fick åka. Tydligen mycket som jag inte vet. Känns lite snurrigt.

Lite senare på dagen köpte jag olika meloner och satte mig på balkongen. Solade och melonfrossade =)

Sen fick jag för mig att jag skulle jogga. Efter tre meter ville jag ge upp, men det gjorde jag inte. Det är alltid jobbigt att starta, men sen gick det okej. Jobbigt men jag klarade hela. Ska försöka få till det lite oftare nu och sen få upp farten.

Nu ser jag en mygga här inne. Hoppas att mina slöa katter tänker vakna snart och äta upp den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0