bjj idag

Igår när pojkarna kom in efter sin lekstund så klagade O på att han hade ont i ryggen. Stackarn hade ramlat på en isfläck. Han bäddade ner sig i soffan och gnällde i över en timme. Sen somnade han. Jag tyckte att det var konstig så jag kollade tempen. 39,6. Bara så där från ingenstans, han som lekt och härjat här hemma hela dagen. Sen var han febrig hela kvällen. Kollade tempen idag på morgonen, 37,0. Barn är konstiga ibland. Hoppas att febern håller sig borta.

Idag har jag haft lyxen att få åka bil til och från träningen. Jag tänkte nästan strunta i bjj träningen för att min hud är så dålig. Men jag ville så gärna träna så då blev det så. Mamma och pappa kom hit och var barnvakt. Vi var fem tjejer idag och massa killar. Jag har inte tränat tekniker på länge och kände mig riktigt trögfattad. Men jag lyckades allafall göra ett armlås på min blåbältesvän under sparringen, så jag är nöjd.

Nu försöker jag få hit min syster imorgon så att jag kan gå på thaipasset. Jag har bestämt mig för att jag ska komma i min blåa dräkt till bjj passet på tisdag. Eller jag kommer i den nu men byxorna sitter för tight.
Stackars min familj, jag bara tjatar om barnvakt jämt. Tur att de är snälla och ställer upp, för det mesta allafall. Men när snön är borta ska jag börja ta med barnen. För då kan vi cykla tillsammans.

Jag har även varit duktig och dammsugit idag. Alla dammråttor började störa mig. Så jag och pappa åkte till maxi efter träningen. 99kr för tre dammsugarpåsar. Förut kostade nåt liknande 30kr men de hade inte kvar dom. Dyrt att städa. Disk och tvättmaskin är igång. Skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0