vill vara ute

Igår blev jag barnledig. O åkte hem till sin moster och W till sin mormor. De var de själva som vill det. Själv blev jag sjukt uttråkad. Det känns som att jag suttit inne hela april nästan. Värdelös.
Men jag bestämde mig alla fall för att dra ut i spåret på en joggingtur igår. Var har min kondition tagit vägen. Det kändes som att jag höll på att dö redan efter en halv km. Envisades allafall med ett springa ett varv, så sen var jag svimfärdig när jag kom hem.

Blev allafall uttråkad igen och cyklade till hälla. Kollade på kläder och smink på hm men inget lockade, det är nog första gången ;) Så jag handlade lite mat på maxi istället.

Kvällen avslutades med att hyra en repig film, trubbel i paradiset. Jag hade lite svårt att koncentrera mig på den eftersom alla männen i min familj hade supit ner sig. Moget. Tur att jag slapp se dom alla fall. Självklart så skulle min sötis vara värst av alla. Han drack så mycket att han inte kunde prata sen. Bara massa ljud och ylande. Han lät typ som chewbacca när jag försökta prata med han i telefon. Jag kunde inte förstå ett ord. Orka med sånt.

Idag har jag roat mig med att gå spåret två varv. Min andning blev ansträngd av att gå. Illa. Tror det är min allergis fel, den gör mig lite små dålig hela tiden. Men sen är det nog en annan grej som påverkar också.

Pojkarna har kommit hem men är ute och leker. W var hysterisk när han kom hem eftersom O hade fått sitta fram två gånger. Och då är det jag som inte ens var med som fick ut för det. Snällt.

Just nu mår jag riktigt illa, funderar på att spy eller bädda ner mig i sängen. Men vill inte. Jag vill vara ute, det är fint väder. Jag vissnar bort här hemma. Tål inte mitt hem just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0