lite uppdatering

Förra fredagen visade mina prover att jag blivit sämre och läkaren sa att jag passerat gränsen för vad som är lätt hf. Så han trodde att bebis kanske måste ut inom 1-2 veckor. Fick stanna kvar över natten men sen fick jag perm men komma tillbaka för kontroller.

Jag har även fått en rumskompis med samma diagnos. Hon ligger ca fyra dagar före mig i graviditeten. De första två dagarna blandade personalen ihop oss, våra mediciner och tester. Tur att vi har koll själva. Men vi blev ändå irriterande och skrämda. Men det löste sig.

Tror det var på måndagen så kom en annan dr. Han sa att våra prover var bra men vi fick inte åka hem. Dagen efter kom en dr som vi brukar träffa. Han är alltid så glad och pratar mycket. Han tyckte att vi kan åka hem och sova hemma men komma tillbaka på kontroller dagen efter och att vi ska ta det dag för dag eftersom sjukdomen kan utvecklas fort. Så resten av veckan har sett ut så, åka hem och sova sen tillbaka på morgonen för undersökningar.

Idag har faktiskt mina prover blivit bättre. Kanske därför det inte längre ser ut som att jag kissar diskmedel (massa skum). Undrar om skummet är äggvitan? Mitt blodtryck har legat ganska stadigt på 150/100 den här veckan. Gjorde ultraljud igår och flödet i navelsträngen är bättre igen. Enligt ul beräkning väger bebis 2132g. Det var helt ok tyckte läkaren. Bebben ligger fortfarande med rumpan neråt.

Imorgon får jag äntligen sovmorgon. Ska vara tillbaka till kl 2 för blodtryckskontroll och ctg och om det ser bra ut så får jag åka hem och sen samma sak på söndag. Sen perm till måndag morgon och nya prover. Sen får vi se om havandeskapsförgiftningen håller sig lugn ett tag. Det är ju en så dum sjukdom så man vet aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0