Listor

Gårdagens blodtryck var 160/90. Det var acceptabelt sa barnmorskan, för de är vad jag ungefär legat på i ca tre veckor. Fortfarande en etta på protein också. Det verkar inte som att medicinen hjälper nåt. Eller om den gör det vad skulle mitt blodtryck ha legat på då utan den? Det känns inte som bm tar det på allvar. Hon bara ler och ger mig en känsla av att hon tycker att det är onödigt med extra kontroller.

Idag läste jag på familjeliv om massa andra som fick extra kontroller och de hade lägre bt än mig + att de fick låna hem mätare och urinstickor. Är det deras bm som bryr sig för mkt eller min som bryr sig för lite? Jag känner mig så förvirrad.

Bebben har varit ovanligt lugn idag. Kanske för att jag sov bort halva dagen. Så trött så det är väl lika bra att passa på för snart är det ju slutsovet ;) Har haft en del huvudvärk idag och ingen alvedon, inte råd att köpa nån heller. Bara dricka vatten och vänta ut huvudvärken.

Idag har jag även börjat skriva en lista på vad vi behöver handla hem tills bebben kommer. Kul att göra lista men tungt när jag inte vet om jag kommer ha råd. Tänkte handla det billigaste på ikea och billiga hm kläder till den. Vet bara inte hur jag ska få ihop till det ens. Det där skulle ju vara nåt kul att göra. Håller nog på att bli deprimerad.

Imorgon ska jag nog roa mig med att skriva lista vad jag ska packa bb väskan med. Det borde väl vara lite kul =) Jag har ju aldrig lyckats få med mig någon. Mina pojkar ville ju komma tidigt och jag åkte bara in för kolla och fick stanna. Jag behöver även planera min 30års fest/kalas =) Går in i v36 på min födelsedag men lite fika ska jag förhoppningsvis orka bjuda på. Min syster ska allafall fixa smörgåstårtor =)

Funderar på om jag ska be någon ta en magbild på mig. Har inga såna. Har försökt själv men det går inte så bra.

Det var nog allt jag hade att säga om mitt liv idag. Här får ni en länk som ni kan läsa och kolla in en film med skrikmusik :p

http://crankitup.se/news.php?ID=923

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0