Helgen

Det blev en ny inläggning i fredags. Högt blodtryck och en tvåa på protein. Doktorn ville att jag skulle stanna kvar och göra en urinsamling under ett dygn. Hon gjorde även ett ultraljud. Allt var bra med bebisen sa hon flera gånger men flödet i navelsträngen hade blivit lite sämre. Sen hittade hon även en konstig vägg i min livmoder. Hon trodde att det kanske kunde ge bebben problem att vända sig med huvudet neråt sen för just nu ligger den med rumpan ner.

Jag hamnade på bb igen. Nål i handen, blodprover i armen och flera ctg. Blodproverna och ctg är allafall bra hela tiden. Sen frågar de flera gånger hur jag mår om jag har ont i huvudet, magen, är svullen mm. Symtomen på havandeskapsförgiftning. Men jag mådde bara bra hela tiden, kände mig nästan dum som inte hade ont någonstans. Jag hade knappt ens någon huvudvärk där. Var mest bara jättetrött. Allt det här känns så overkligt.

Mitt blodtryck gick ner också utan medicinökning. Det är fortfarande högt men inte jättehögt. En dr tyckte att jag kunde få åka hem och från ingenstans säger hon att jag har en lätt havandeskapsförgiftning. Men jag kunde åka tillbaka när jag ville eller om jag började känna mig dålig. Fick en tid för provtagning på förlossningen på söndag.

Min familj var väl inte så glada de hade velat ha mig kvar. De är oroligare än vad jag är. Men det känns onödigt att ta upp en sjukhussäng när jag inte mår dåligt. Tycker att jag har bra koll på vilka symtom jag ska hålla utkik efter. Fast självklart är jag orolig. Ska jag bara gå och vänta på att bli sämre nu eller? Kommer det att gå över? Kommer min bebis komma tidigare? Kommer jag få en vanlig förlossning? Antar att ingen kan svara på de frågorna än.

Proverna jag tog igår på förlossningen var bra, dr sa även att de var nöjda med blodtrycket. Men hade fortfarande en tvåa på protein och därför ska de hålla kolla på mig sa hon.

Imorgon ska jag till spec mvc igen, först ctg sedan dr. Som jag forstod det så ska de kolla navelsträngen och väggen i livmodern då. Får se om jag kan få veta lite mer om vad som händer med mig då. Måste komma ihåg att be om en sjukskrivning då. Skulle ha frågat i fredags men blev så ställd av protein 2an och inläggningen så jag glömde bort det helt.

Kanske borde jag ha en väska färdigpackad ifall det blir fler inläggningar, eller vad kan jag vänta mig? Allt känns bara snurrigt.

Idag skulle jag ha träffat en arbetsterapeut för att få hjälp att träna upp minnet så jag kan använda det bättre vid studier mm. Men jag hade elak huvudvärk på morgonen och ingen alvedon. Högt tryck också. Förmodligen för att jag blev stressad. Bara tanken på bussresan dit fick mig att må dåligt. Byta buss på stan och se till att hamna på rätt buss osv. Tror att jag börjar bli superstress känslig. Min pojke fick avboka åt mig tillslut och jag bäddade ner mig.

Sen ringde hans pappa och ville komma och skura mitt hallgolv. Men det fick han inte för mig. Hans pappa tycker att det är onödigt att jag ska byta mitt trasiga fläckiga golv men om jag ska kunna sälja lägenheten sen så måste jag. Dessutom vill jag faktiskt ha det fint hemma. Är jag elak nu? Jag tyckte att det kändes kränkande att han ville komma och skura, som om jag aldrig försökt de själv. Men hans pappa var allafall snäll och gav pengar till min sjukhusräkning. Vet att han bara vill hjälpa till men ibland kan han verkligen få en att bli galen ;)

Nu måste jag hämta W på fritids.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0