Overkligt

Idag var jag hos spec mvc. Urinet hade blivit en 3a nu. På ctg steg hjärtljudet till 160/170 ibland men de sa att kurvan såg bra ut. Blodtrycket var 150/100. Fick även svar på urinsamlingen och den var inte heller bra. De hittade även bakterier. Så nu har jag högt blodtryck, havandskaps förgiftning och urinvägsinfektion. Underbart va?

Flödet i navlesträngen var samma som sist. Den där väggen i livmodern sa hon inte mycket om än förra gången. Kanske behöver bebben hjälp att vända sig och då görs det i v36. Men det går inte att avgöra än om väggen kommer vara i vägen.

Jag frågade om jag bör sjukskrivas och de tyckte hon absolut. Jag ska vila och inte stressa. Hon sa att man bara får vara sjukskriven till v36, men så sa hon att hon inte trodde att jag skulle gå så långt och men sjukskrev mig till bf allafall.

Kommer jag få gå till v36 eller inte?

Sen var det dags för blodprover. Börjar känna mig som en nåldyna.
När jag stod och väntade på en ny tid för mer prover så kom läkaren tillbaka och frågade om jag fått kortison.
Så det slutade med att jag fick en spruta som ska skynda på bebbens lungor. Imorgon ska jag tillbaka och få en till. Funderar på om doktorn tror att bebben kommer komma tidigare även om hon inte vill säga det rakt ut.

Jag vet inte hur jag ska känna. Allt är så overklig. Jag är orolig men ändå inte. Känner mest tomhet nu.
Får se om verkligheten och känslorna kommer ifatt sen. Jag tror att jag skulle behöva gråta lite men kan inte.

Jag har en sjuk son hemma också. Feber. Hoppas att han inte smittar mig. Det känns som att min kropp inte behöver fler problem.

Dags att ta blodtrycks medicin och antibiotika nu och sen förska sova. Hoppas att vi alla är friska imorgon =)
Idag är det v31+5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0