Sjuk

Jag bloggar så lite så jag hade nästan glömt mitt lösenord hit. Eller så är det bara för att jag är sjuk.
Igår kväll fick jag feber. Men värst är det med hostan. Halsen spricker sönder av allt hostande. Jag vill helst av allt leva på glass nu men då väger jag nog hundra kilo sen när jag är frisk.

NU är min bebbe på bvc med sin pappa. Jobbigt att springa varje vecka för att mäta huvudet. Förra veckan var vi på ul igen. De kollade hjärnan och knölen på ryggen. Men de hittade inga fel. Idag ringde hennes dr och sa att hon kanske bara är en tjej med stort huvud. Hon ska fortsätta mätas varje vecka men det behövs inga fler undersökningar för tillfället.

Påsken har varit bra. Vi var hos våra föräldrar. Lilla M kräktes mitt i skallen på O när han lyfte upp henne ovanför huvudet på sig själv. Det var roligt. Ångrar att jag inte tog en bild. MIna föräldrar bjöd på potatisgratäng och fläskfile och sötis föräldrar på tacopaj. Jag höll mig borta från påskgodiset ganska bra. Det blev bara några chokladbitar men de smakade bara massa fett så jag gav upp.

Mina stora pojkar har börjat skolan igen och lilla m har sovit fyra nätter i rad nu. Duktiga lilla tjejen. Påskdagen fick henne att vända dygnet rätt. Hoppas att det fortsätter så.

Jag funderar på att köpa en smyckeskrin åt henne. Tror det är guldfynd som hade ett billigt med disney motiv. Tänkte att hon skulle ha sina smycken hon fick på dopet där i. Men sen såg jag en prinsesstidning på konsum med massa ringar i med disneyprinsessor på. Är det galet att börja samla sånt redan nu? Tänkte så att hon kan leka prinsessa när hon blir större? Vet ju att jag själv älskade sånt som barn.

Nu ska jag bädda ner mig i sängen och läsa lite. Skönt att få vara ensam hemma en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0