Bvc och bjj

Jag och min sötis gick iväg med lilla m till bvc igår. Tyvärr hade inte sköterskan fått infon av vad ultraljudet visade. Förra veckan hade m ett huvudomfång på 44 och igår 44,3. Vi fick även mäta våra skallar.
M ska fortsätta mäta huvudet en gång i veckan och om två veckor ska hon göra ett ul igen.
Jag frågade sköterskan om det kunde stanna upp och det kunde det sa hon. Hon hade haft en annan bebis som huvudet också hade dragit iväg på och det blivit fullt pådrag men så hade de stannat upp. Hoppas det blir så för m också.

Eftersom vi ändå var där tyckte vi att vi kunde väga och mäta också. När jag lyfter upp m för att lägga henne på vägen så ser jag att det inte finns något papper på den. Sköterkan kommer på det också och börjar greja. Tänker att jag ska lägga tillbaka m på skötbordet ifall hon skulle kissa men tänkte att det här går ju fort. Precis då kissar hon på mig. Jag fick en stor blöt fläck på tröjan. Busunge.

På kvällen  var jag iväg och tränade bjj. Tror det går bättre för varje pass. Fast jag hade absolut ingen kondition. Behöver ut och springa. Får se om jag har råd att köpa skor för det i slutet av den här månaden.
Funderar på om jag klämde en nerv eller nåt i slutet av passet. Känns som att jag håller på att tappa ett ben.

Nu ska jag ut med sura m en sväng.

Kommentarer
Postat av: jessamy

Jag köpte skr på stadium. Var nedsatta till 249 från 499 eller nått sånt :)

2011-04-06 @ 20:31:48
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0