ibland slutar det bra

Nu är julen över. Det känns som att jag inte riktgit hann med. Livet bara rinner iväg och jag hinner ingenting.

Julen var allafall okej. Dagen innan var jag ute och handlade några små julklappar. Jag har nog aldrig varit med om att det varit så lite folk ute så här precis före jul. Helt lugnt inga jätteköer. På netonet delade de ut gratis julgranar och min bror tog en på skoj. Mamma hade ju sagt att hon ville ha en riktig gran. Vi trodde att mamma och pappa skulle kasta ut den men de blev glada. Bara för barnen att klä av plastgranen och sen klä den riktiga.

På julafton hade jag ingen större matlust, jag som längtat efter julmat. Åt inte mycket godis heller. Vi åkte även hem till sambons föräldrar och fick mera mat. NÄr vi kom hem på kvällen var jag helt slut. Det tar på krafterna att fira jul på två ställen. Helst vill jag bara vara hemma och mysa på julafton men då skulle våra föräldrar bli så besvikna.

Jag fick en liten godisask av mina föräldrar och ett presentkort på bokia som jag ska dela med mina syskon. Glöggservis av syster +en tialott och blockljus. En sparbössa av min bror. En kärleksängel av min sambo. Av hans föräldrar fick jag en deo och 500kr men dom måste jag köpa mat för. Är sjukt fattig. Skulle behöva nya byxor men får sy de jag har.

Tror pojkarna blev glada ändå fast jag inte kunde köpa så mycket åt dem. Tror de fick ganska bra grejer. Baby M verkar också nöjd. Igår upptäckte jag att en till liten tand har spruckit upp. Så framtänderna där uppe och en tredje där nere är på gång nu.

Idag fick min syster ett samtal från föreningen huskatten som tar hand om hemlösa katter. De sa att de hittat hennes katt, vilket gjorde henne förvirrad eftersom båda hennes var hemma. Det visade sig att det var en katt som hon sålt för flera år sen till en kille. Nu hade katten hamnat hos en pundar tjej som misskötte den. Snälla grannar hade matat den under ett 1år. MIn syster hade glömt att avregistrera sig eller nåt. Tack vare chipmärkningen fick hon tillbaka kissen. Nu tänker hon inte sälja honom. Fin svart katt som hon fått av mig. Men hon kunde även ha råkat illa ut. Hade huskatten inte fått tag på hennes nr hade de gjort en anmälan om vanvård till länsstyrelsen. Då hade min syster fått skulden eftersom hon stod kvar som ägare. Men nu slutade allt bra och hon har en fin kelig kattpojke.

Nu har jag en dator igen. MIn sambo fick köpa en minidator av en vän för 100kr. Bra pris när man är urfattig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0