Så arg och ledsen

Idag när min sambo skulle åka till arbetsförmedlingen upptäcker han att någon stulit däcken på bilen så den står på marken. På gästparkeringen.

Bilen tillhör pappa och den har ingen stöldförsäkring. Den skulle ha skrotats men eftersom vi behöver en bil har pappa lagat den, den här veckan och den klarade besiktningen igår och nu händer det här.

Polisen tog en anmälan men var inte intresserade av att komma. De tyckte att eftersom de inte gripit någon med stulna däck så behöver de inte säkra några spår. Tänk om de griper nån sen då?

Eftersom bilen står på gästparkeringen så riskerade vi böter också. De var inte lätt att få tag på de som sköter sånt heller.

Jag blir så arg och ledsen, varför händer det här oss som är så superfattiga?

Nu fick pappa allafall låna däck av någon och sen hämtade han bultar och sånt på skroten så nu har våra pappor fått dit andra däck. Så det känns allafall som en liten lättnad.

Nu ska min sambo och pappa åka till biltema och köpa nåt som gör det svårare att ta däcken. Önskar att de kunde fixa en försäkring också men ingen av oss har råd med det.

Jag hoppas att däcken sprängs för tjuvarna så att de kör av vägen och in i ett träd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0