sova eller städa?

Just nu försöker jag söva min bebis. Sitter med foten på babysittern och gungar den. Hon är grinig men ögonen börjar gå igen på henne. Vi gillar babysittern. Hon sitter bra i den när hon är vaken, det går att söva henne i den och när hon sover där i så sover hon länge.

Nu är hon snart en 5kg bebis. Vad fort det går, har märkt att kläder i storlek 62 passar bra nu. Jag fick ju så mycket fina bebiskläder och snart har hon vuxit ur det mesta. Men snart får hon ju två bebiskompisar och en bebiskusin. Får se om nån av dom blir en tjej som kan ta över kläderna.

Min pojkvän jobbar massor hela tiden, tråkigt men bra för honom. Ibörjan av veckan så fick han ändrade tider till att jobba kväll/natt. Jag blev så glad för då skulle han kunna passa sina barn på förmiddagrna och jag kunde gymma eller simma. Men det höll bara en dag för sen började han jobba dubbelpass. Finns massor att göra och han vill tjäna extra pengar.

Idag kom reklamen på bokrean. Finns så mycket jag vill ha men det jag ska köpa om jag får tag på är:
One more slice
Paganinikontraktet
Strindbergs stjärna

Igår fick jag ett paket från buzzador. Jag ska göra fisk med tacokryddor. Får se hur det ska gå. Jag och barnen är inte så förtjusta i fisk och deras pappa är kräsen när det gäller kryddor och grönsaker. Men det är därför jag tackade ja för vi behöver bli bättre på att äta fisk. Det såg allafall gott ut på recepten så vi får hoppas att det är det.

Nu sover bebisen. Tror att jag också ska vila. Fast jag behöver verkligen städa också. Beslutsångest...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0