lite blandat

Ny vecka men det känns som att det är helg. Förra veckan kändes lite stressigt. Jag tvingade iväg mig på bokrea. Receptboken jag ville ha var slutsåld men jag fick tag i nästan allt annat som jag ville ha. Två kassar böcker fick jag och min pojkvän tyckte att jag var galen. Men jag älskar böcker.

Ingen svarade på W kalasinbjudningar heller, vi som anstängt oss så mycket för att dela ut dom. Dyra var de också. En fick vi tag på torsdagen som ville komma och en annan på fredag. Ws pappa fick ringa runt och fråga. Efter att fått flera nej han hade inte tänkt komma gav han upp och ville inte ringa fler. En hörde av sig och var sjuk. Så typ två personer av 11 tackade ja. Blir så arg att folk inte kan höra av sig när det står på inbjudan att vi vill ha svar. Vi ombokade allafall kalastet. Tänk om vi stått där och bara två barn + w kommit. Det skulle vi ha fått betala 500kr för.

I fredags var jag och handlade med pappa. Lyckades hitta en till bok på Willys bokrea. Sen åkte vi till ikea och köpte en liten bokhylla till mig som jag ska ha i garderoben och ha Ms kläder på. Jag behöver mer förvaringsgrejer så kanske det går lättare att hålla ordnig här hemma. Sen plockade vi upp min sötis som bjöd på mcd.

Igår hade vi "vuxen" kalas för W. Det var bara våra familjer som kom. Jag hade bjudit pojkarnas gudmödrar men de tackade nej.

Igår lyckades jag få ur min bebis några småskratt. Det var kul för hon är lite svårflirtad. Imorgon ska vi till bvc sen ska jag träna. Vilket är pinsamt eftersom jag är för tjock för min gi. Så det får bli judobyxor och tröja eller nåt. Pojkarna har sportlov den här veckan. Funderar på om det är dags för ett besök på busborgen då. Jag skulle oxå behöva busa där. Tappa lite fläsk för på söndag ska vi på dop och jag kan inte ha mina kläder.

Jag hoppas att jag hinner gå ner lite till Ms dop så att jag kan ha nåt fint på mig. Jag har spanat in tre klänningar på nätet som jag vill ha. Jag har köpt naturdiet grejer men är inte alls sugen på att använda dom. Hittar inte locket till min shaker heller. Funderar på om nån kastat den när jag låg på lasarettet.

Dagens blodtyck enligt min mätare 164/117. Den visade det större delen av dagen igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0