dags att blogga igen

Linnea tycker att det är dags för mig att blogga igen.

Jag sover knappt något längre. Min bebis ska vara uppe om nätterna tycker hon. Förut sov hon på förmiddagarna men inte inte nu längre. Tror att jag sover ca 4 timmar om dygnet. Trodde att kroppen började vänja sig men i onsdags bröt jag ihop halv sju på morgonen. Jag bara grät och det kändes som att jag inte kunde andas. Tror kroppen sa ifrån. Då fick hennes pappa ta henne. Jag försöker låta honom sova så mycket som möjligt eftersom han jobbar nästan all sin vakna tid. Jag sov i fyra timmar sen vaknade jag och var pigg och glad.

Det blev en promenad till Hälla med fröken bebbe. Vädret var fint och skönt och det var inte jobbigt alls att gå. Vi shoppade lite på lindex och hm först. Sen gick vi till Ikea där hon fick två tygbollar. Jag har länge velat ha en babysitter åt henne så vi gick inte på maxi. Tre stycken hade de kvar men de kostade 100kr mer nu än förra året. Fast det är kanske en annan modell nu. Den är ganska stor. Jag hade beslutsångest om jag skulle köpa den eller inte. Men jag bestämde mig för att göra det så det var bara att slänga babysittern över vagnen. Hon verkar gilla den. Den har den handtag vilket gör att jag lätt kan lyfta den om jag vill byta rum. Perfekt när man ska laga mat då kan hon sitta där i och kolla på.

Vet inte om promenaden tog på mina krafter utan att jag visste om det för de senaste dagarna har jag varit helt slut i kroppen. Känns som spaghetti. Kanske är för att jag är förkyld. Så det har inte blivit någon träning heller för mig den här veckan. Det suger. Jag vill träna bjj men det kanske inte är så smart när man har hosta.

Min bebis bara växer, nu börjar storlek 50 bli trångt och snart är hon tre månader. Nu är hon ingen minibebis längre även om hon är liten för sin ålder. (snart tre månader, redan)
Tyvärr växer smultronmärket i ansiktet på henne också. Det ser ut som en stor blodblåsa. Det på huvudet verkar ha stannat av. Önskar att de kunde börja försvinna.

Imorgon är planen att jag ska på bio med mina pojkar och se Trassel. Jag känner att jag knappt hinner med dom längre. Först sjuk i havandskapsförgiftning och bo på lasarettet och sen en bebis som tar all tid. Tror att vi behöver umgås utan fröken bebis lite. Men pojkarna älskar sin lillasyster. Det är helt underbart att se. Hon är deras ögonsten. De hjälper till att ta hand om henne, tur det.

Nu är det vråldags tycker lilla M, så då ska hon och jag ta oss till affären och köpa lördagsgodis till hennes bröder.

Just ja, idag köpte jag en begagnad bilbarnstol för 200kr. Inte så snygg men det kan man inte begära för det priset. Vill att hon ska ha nåt att sova i när vi åker och badar. Bil åker vi nästan aldrig ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0