Semla

Inatt skrej lilla vrål i fyra timmar, samma natten innan. Hoppas hon inte gör det idag också. Nu på morgonen är allafall bebben utarbetad och sover.

Jag har träningsvärk. Lyckades komma iväg och träna i tisdags. Min syster skulle ha tränat med mig men som vanligt drog hon sig ur i sista minuten. Jag var lite nervös men åkte dit ändå. Det gick bra. Men jäklar vad jobbigt det var att träna. Jag har absolut ingen kondtion och jag var sjukt svag. Det gillar jag inte. Fast jag borde ju inte ha så höga krav på mig, var ju inte länge sen jag fick bebis och var väldigt sjuk innan.

Men nu är det allafall dags att börja bygga upp styrka och bättra kondisen. Jag skulle behöva gå ner i vikt också. Gick ju ner allt plus lite till när M var född, nu har jag börja gå upp igen. Det beror nog på att jag använder choklad som upp piggande medel när jag är trött hela tiden. Jag måste sluta med det. Tror det är farligt att leka med blodsockret sådär. Sen har jag världens fetaste bakdel också. Börjat slå ner saker från borden med den när jag går förbi. Läste i tidningen att om man ammar så får man en platt bakdel, kanske skulle ha ammat då :p

Vill verkligen bli smal och ändå har jag nyss tryckt i mig en semla och ska snart äta en till. Varför gör jag så mot mig själv. Skulle inte förvåna mig om det är mitt ätande som orsakat blodtrycks problemet också. Funderar mycket på vad det bästa sättet för mig att gå ner i vikt är. Pulver och andra dieter klarar jag inte av. Men jag tror att jag kommit på vad som skulle funka för mig. Återkommer med det senare...

Får se om min bebis blir glad imorgon när hennes pappa kommer. Han har varit borta i två veckor. Han skulle ha kommit igår men de ville behålla honom två dagar till. Fast egentligen vill de ha honom kvar. Men det är för dyrt att pendla till Stockholm. Så på måndag börjar han i Enköping. Hoppas de blir lika nöjda med honom där som de i stockholm är.

Nu ska jag äta min andra semla sen städa medan bebisen sover. Nu sover hon i sin säng och är för trött att protestera =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0