Bortkastad dag

Dagen började bra. Vaknde av att jag hade en glad bebis som tittade på mig. Hon är alltid glad när hon vaknar, vet inte vems morgonhumör hon ärvt. Inte sina föräldrars allafall. Om hon väcker mig med skriv så är hon inte riktigt vaken. Hon skriker i sömnen då och då, ibland jollrar hon i sömnen.

Jag hade planerat morgonpromenad, städning och bjj. Men jag kände mig trött och seg på morgonen. Som om inte det räckte så började benen göra ont och det spred sig till andra delar i kroppen. Tillslut hade jag även ont i fötter och fingrar. Varken alvedon eller voltaren hjälpte.

Det är konstig värk. Den gör inte jätteont men den ilar och är obehaglig nästan så att jag vill gråta. Och den enorma tröttheten som kommer. Det känns nästan som att kroppen bara tänker lägga av och låta mig dö då. Men jag har lärt mig att tröttheten gör över, värre är det med värken som ökar på till resten av kroppen.

Jag lämnade bebin med sin pappa och tog ett långt jättevarmt bad. Efter det kändes det bättre och jag blev lite piggare.

Nu på kvällen har jag tryckt i mig ett paket gräddglass med kakbitar i som tröst. Jag blir så ledsen när jag inte får träna. Livet känns ganska värdelöst då. Jag utvecklas inte. Varför skulle jag få så superont idag när jag har barnvakt? Säkert vädrets fel. Jag är en gammaltant som får ont i kroppen när vädret blir dåligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0