Stressad och orolig

Hur gör ni andra för att hinna allt?
Det känns som att jag inte hinner nånting och dagarna bara går. Ångest!
Jag vill ha regn, då behöver jag inte känna att jag måste gå ut allafall.

Jag försöker städa och greja här hemma. Plugga till gamla tentor (går inte alls eftersom min bebis sover mindre än en halvtimme i taget för det mesta). Jag kan inte ens läsa böcker eller se på film längre. Har ingen koncentration alls nu för tiden. Kanske för att jag känner att jag ligger efter med livet och måste komma ifatt. Varför kan jag inte bara göra en sak i taget?

Jag är även så orolig över vad jag ska göra när föräldraledigheten eller slut. Jag vill jobba på lasarettet tror jag. Fattar inte varför men det är nåt speciellt med sjukhus. Tyvärr vill de ju inte ha undersköterskor längre och jag har ingen hjärna till att plugga vidare. Hjälpen jag skulle få med mina koncentrations problem verkar inte bli av. De skulle ha skickat en ny tid i jan men jag är väl bortglöm som vanligt.

Snart måste jag även börja oroa mig för pengar oxå. Barnens pappa skulle ha fått fast anställning den här månaden men istället för han gå för att han inte jobbar för två personer längre efter sin sjukskrivning. Istället har han jobbat i samma takt som de andra och det var tydligen inte okej. Jag blir så arg och tycker det är orättvist. Han har slitit sönder sig och nästan jobbat ihjäl sig och nu får han gå och de andra slöisarna får stanna. Facket gav honom nr till ett ombud men han ringde aldrig. Han tror inte att de kommer hjälpa. Själv tycker jag att han ska försöka allafall.

Vi ska jag flytta ihop nu och tänk om a-kassan dröjer sen. Brukar ju alltid vara krångel i början. Ska vi då leva på min hp på 4000kr + barnbidraget. Får ont i hjärtat ont i magen. Hade hoppats på att slippa hamna i en sån situation igen.

Inte fick jag behålla mina skattepengar heller, dom tog kronolle. Inte oväntat men ibland har jag fått behålla.

Hänt en annan dålig grej också men det tänker jag inte skriva om här.

Varför kan inte mitt liv bara få vara bra nångång? Nåt år kan jag väl få slippa vara nervös och orolig?

Dagens blodtryck 179/118

Så nu har jag gnällt tillräckligt. Dags att börja tänka positivt. Jag har ju tre underbara barn, ett hem, en sambo, katter och mat.


Kommentarer
Postat av: jessamy

Förvaring är a och o. att man har koll på var man har allting och lägger tillbaka saker på sin plats. Jag städar varje morgon. Dammsuger, tvättar, plockar i o ur diskmaskin etc.

Ang domingos jobb dfe e ju astrist. När får han sluta jobba då? Då tycker jag at han ska kontakta faket! på en ågng

2011-06-10 @ 15:39:35
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0