Midsommar

Mina barn har fått en kusin, en liten tjej. Tänk vad hon och baby M kommer hittat på bus tillsammans sen.

På midsommar var vi ute på Dåvö i min pojkes föräldras sommarstuga. Det blir sång, dans och lek där på en äng med de andra sommarstugeboendena. Fast mina barn är mer intresserade av fiskdamm och lottdragningen. I fiskdammen fick de tom och jerry påsar. Mina pojkar tiggde till sig flera påsa och flera lotter. W valde plast, muggar, bestick och tallrickar vilket fick många att skratta eftersom det fast leksaker. Men han hade redan vunnit ett paket löständer så han var nöjd. O valde skrivböcker.

Baby M fick träffas sin pappas kusinbebbe som är två månader äldre men han var inte alls intresserad av att leka eller prata med henne. Inte ens ett leeende fick hon Fast jag såg aldrig den bebin le alls. Baby M har varit jättesnäll. Glad och log mot alla. Skönt, det var så jobbigt när hon grinade åt alla förut men den perioden varkar vara över.

Igår kom vi hem och jag var väldigt sugen på att dra ut och jogga. Men trycket var högt och dr Linnea avrådde. Min pojke tyckte inte heller att jag skulle jogga. Får se om jag får träffa nån dr nästa vecka och om de tänker utreda vad trycket beror på. Känns som att de ökat på sista tiden.

Så istället för att jogga så lånade jag pengar av min pojke och köpte hem gamla spel till Wii. Så igår blev det:

Zelda
Zelda Ocarina of time (heter den så?)
Super Metriod
Mario (Super N)

Fast när jag köpt dom var jag för trött för att spela. Men mina pojkar spelade. Det är ju också kul, att se dom spela samma spel som jag spelade som barn. Fast jag känner mig fortfarande som ett barn, blir nog aldrig vuxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0