Inte säga att bebin sover bra

Nu har jag en till soffa i mitt vardagsrum och jag har slängt ut min bokhylla, fast jag inte har råd att köpa någon ny.
Så nu är köket fyllt med kartonger med grejer. Vad ska jag göra av allt? försöker rensa ur men jag vill ju inte göra mig av med dvdfilmer, cd-skivor och böcker mm. Sen har jag ju en del prydnadsgrejer som jag vill ha kvar.
Men kanske min blivande sambo hjälper mig att köpa en bokhylla nån gång.

Planen var att mitt vardagsrum skulle bli målat och tapetserat den här veckan. Min pappa och bror kom och spacklade för nån dag sen, sen var det meningen att min bror skulle komma tillbaka och måla men det har han inte gjort. Funderar på att försöka själv snart. Pappa ska sätta upp tapeterna men jag vet inte om jag vill det. Han fick ont i hjärtat efter han spacklat. Får inte lyfta armarna ovanför huvudet.

Nästa månad ska vi flytta ihop. Det innebär att jag förlorar hälfen av min inkomst. Trist. Sen går min föräldraledighet ut nästa månad också. Men jag ska få ta över dagar. Men jag fick bara söka till Oktober. Stämmer det? Jag ska få alla hans dagar som går att få. För vad ska jag annars göra i Oktober, hon är ju inte ens ett år då så hon får inte börja på dagis. Känner mig lite förvirrad.

Det har blivit lite jogging den här veckan. Benen har hållt otroligt bra även fast jag haft lite ont. Jag har masserat på det onda. Är nästan som att massera ett blåmärken fast värre, men det verkar hjälpa. Igår var det nån form av kryp som terra mig när jag sprang, såg ut som en humla som flög runt mig hela tiden, jätte irriterande. Sen kom jag att tänka på den där humleliknade insekten som sprutar larver i ögonen på folk så då blev det fart på mig. Hatar äckliga kryp.

Igår pratade vi om hur bra våran dotter sover. Så här bra sov inte pojkarna förren i kanske två års åldern. Så skulle vi inte ha sagt. Vi fick en jobbig natt med en mycket arg tjej. Funderar på om det kan vara nåt med örat. Hon drar och grejar mycket med höger öra, men det gjorde hon även för någon vecka sen när vi var och kolla och läkaren sa att öronen var så fina. Kände mig dum då, men det verkar vara nåt som är fel med örat. Kanske läkaren slarvade, hon kollade bara ca en sekund i varje öra. Trött liten tjej idag och trötta föräldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0