Helg med bil

I helgen har vi lånat bil av min pappa så igår morse tyckte vi att vi skulle ta en tur till maxi hela familjen. Det kändes jättekonstigt men ändå bra. Eftersom vi ändå var ute och åkte så ville min pojke till rocklunda där hans pappa skulle vara på någon bilmarknad men det kostade 80kr för varje person att gå in så vi struntade idag. Jag tyckte att vi åker till ikea och fikar bara det att halva Västerås verkade vara på Ikea så vi vände där och åkte hem till syster och fikade. Där fanns det också tre barn så det blev fullt hus.

Senare på kvällen släppte min pojkvän av mig på stan och åkte vidare med våra barn hem till sina föräldrar. Fick en latte av I när jag kom fram, sen bjöd hon mig på spicy hot. Efter det blev det bio, Breaking dawn. Jag hade ganska låga förväntningar på den eftersom jag tyckte att New moon och Elipce sög. Men den var faktiskt bra, nästa lika bra som Twilight. Efter bion hade jag fått ett sms av L som skrev att jag aldrig kom och åt smörgåstårta. Blev mycket förvånad eftersom jag inte hört nåt om det, vet inte om det är hon eller jag som är snurrig ;)

Idag var vi iväg till Vallby Friluftsmuseum för att gå på julmarknad. Min bror stod där och sålde lite saker som han hjälp till att tillverka. Jag köpte äppelmust och en kökshanduk av honom.
Efter det åkte vi till stan. Var gratis fotografering med tomten i skrapan men pojkarna tyckte att han var läskig så vi åt på mcd istället. Efter maten ville de åka karausell mm så vi tog en liten sväng till torget innan vi drog hem.

Efter det har jag varit döende och fick vila i några timmar. Snart ska jag sätta igång att städa skåp och under badkaret mm. På tisdag kommer folk för att kolla in lägenhetens status. Vet inte varför men hoppas att det är dags för rotrenovering. Fröken m är ändå vaken. Hon som somnade så tidigt i fredags kväll och sov hela natten. Hon gick upp tidigt (för att vara henne) på lördagen men sen somnade hon i bilen flera gånger så den vändningen på dygnet blev förstörd på engång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0