provsvar

Linnea besäller blogginlägg igen;)

Imorgon fyller min prinsessa 1år. Tiden går fort när man har roligt. Det känns så rätt att jag skaffade den lilla damen. Hon bjuder oss på många skratt varje dag, underbara gullunge. Snart ska jag cykla till toysrus och köpa en grej till henne som jag tycker att hon vill ha. Jag tycker att det är svårt att hitta roliga leksaker åt henne, fanns bara massa plastit skit som verkar tråkigt och kostar mycket.

Idag fick jag mina provsvar. Jag har bra blodvärde, elektrolyter, njurvärde och blodsocker. Men jag har för högt allmän kolestrol 6,1 det ska vara mindre än 3. Sen har jag även det onda kolestrolet på 4,2 som ska vara mindre än 3. Samtidigt ligger det goda kolestrolet på 1,45. (Dr skriver inget gränsvärde på det goda men att vi ska avvakta med kolestrolsänkande medicin.)

Hon skriver att jag bör äta mindre fet mat, utesluta fikabröd och röra på mig mer. Varför just fikabröd? Borde väl gälla alla onyttigheter? ;)
Jag tycker att jag rör på mig mycket. Cyklar överallt, tränar bjj och joggar. Gymmar ibland. Men jag får nog öka på mer. Ikväll blir det bjj, världens roligaste sport.

Lite längre på pappret står det även att urinprovet visar att jag har äggvita i urinet. (Det som min riktiga dr säger att jag inte kan ha). Fast han tyckte ju inte heller att jag behövde ta några prover alls. Tur att han drog på semester så jag fick en annan dr ett tag då.

Dags att cykla till hälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0