kalas

Linnea har beställt bloggning av mig så jag får väl försöka ;)

Igår hade vi kalas och sen disco för O. Eftersom han fyller tio så har vi hyrt lokal. Vi köpte även disco kula, discolampa och blinkande lampor. Finns ganska billigt på Zetterlunds.
Först hade vi kalaset för de vuxna och små kusinerna. Baby M försökte peta ut baby Ls ögon men det gick bra ändå. Som vanligt hade jag köpt ett överflöd av kakor. Köpte några billiga på öb men så hittade jag olika ballerina billigt på coopextra, man måste ju bjuda på nåt gott också.

Sen var det dags för disco. Han hade bjudit 10 killar och 10 tjejer. Alla tjejer kom men bara fyra killar+ O och W. En ringde i sista minuten och var sjuk, resten hörde vi inget av fast jag skrivit på inbjudningskorten att de ska höra av sig om de inte kan komma. Dåligt stil av föräldrarna, ska nog sluta bjuda de barnen. Men det blev ju mer tjejer till O allafall ;) Kul hade barnen allafall. Jag hade köpt flera jättechips påsar mm. Massor med godis för vi skulle ha en pinata men det gick inte så bra att göra den så det blev en godisskål som blev tom rätt snabbt. Barnen fick korv med bröd och sen lite senare på kvällen glass med olika strössel och såser. Undrar hur många som var höga på socker när de gick hem. W var allafall upprörd över att tjejerna ville dansa :p

Imorgon ska jag och mamma på yourlife event i Stockholm, får se om vi hittar dit.

På onsdag fyller O år och tanken var att vi i familjen bara skulle ha ett litet firande eftersom han redan haft kalas. Men hans gudmor var tvungen att avboka i sista minuten så jag sa att hon kan komma då istället. Kanske även hans farbror som också avbokade i sista minuten kommer.

Vad köper man till en tioåring?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0