eventet mm

Ska försöka orka blogga igen. Det har blivit så tråkigt.

Jag lyckades alla fall komma iväg till Stockholm i tisdags. Kom fram till stationen när det var nio minuter kvar innan tåget skulle gå. Framme i Stockholm så insåg jag att jag inte alls hittar nånstans. Inte ville Maps i mobilen fungera heller så som min sambo visade mig innan. Jag är verkligen oteknisk. Jag ringde han så fick han tala om hur jag skulle gå. Det tog inte så lång tid att komma fram. Det var lite kö. Kul att gå på röd matta med fotografer runt om.

Eventet var i en biosalong. Jag fick ett program och ett glas rödvin innan jag gick in. Därinne hörde jag folk säga att Dolph Lundgren skulle komma. Jag blev superglad han var ju min tonårsidol tillsammans med massa andra kampsportsgubbar.

Först upp på scen var fotomodellen mm Emma Wiklund, sen Dolph. Efter dom kom Camilla Läckberg. Sen var det paus med mat, mingel och boksignering. Jag plockade åt mig en macka och en till rödvin. Går omkring lite och ser Dolph och Läckberg. Köper deras böcker och börjar köa för signering. Men det gick fort så jag svepte rödvinet och slängde ner glaset i väskan. Kommer fram till Camilla och tycker att jag stinker vin, vill knappt öppna munnen när hon frågar vad jag heter. Men det gick bra. Gick sen fram till Dolph. Frågade om jag fick ta en bild. Ångrar som fan att jag inte frågade om vi kunde ta tillsammans. Men jag är feg.

Sen gick jag på toa och där har de flytande munskölj. Det var ju synd att jag inte upptäckte det innan. Gick omkring och kollade lite, åt halva mackan och drack ett och ett halv glas vin till (gratis är gott).

Sen var det dags för Jens Lapidus på scen. Såg dubbelt av honom och insåg att jag nog inte ska dricka vin. Men det gick över efter en stund. Sen var det Millenium skådisen Michael Nyqvist tur. Han var ganska rolig. En till överraskningsgäst, Salem al Fakir. Fast jag gillar inte honom.

Boksignering igen. Köper två pocket. Jens Lapidus Aldrig fucka upp (måste läsa klart snabba cash nån dag) och Nyqvist när barnet lagt sig. Jens signerade och sen gick jag till Nyqvist. Tjejen framför mig bad att jag skulle ta en bild på dem, sa att då får hon ta en på mig sen. Kan säga att jag blev väldigt imponerad av Michael Nyqvist. Han var så glad och avslappnad mot de andra.

Fick en goodiebag sen med två koppar från iittala, hudprodukter från Vichy, muntabletter sb12, en poketbok och en tidning.

Kul kväll. Kände inte av vinet alls sen när jag gick mot tåget =)

Dagen efter hittat jag en film på konum som Dolph pratat om att han håller på att göra en två på. Sammanträffande? Har velat se den filmen länge. Massa massa kända actiongubbar med i den.

På onsdag var jag helt slut, så sjuk trött, orkade inget. PÅ torsdagen var jag på bio med syster och såg Colombiana. Tyckte den mest var töntig. De kunde ha gjort den bättre. Fredag helt slut igen.

På lördagen tog vi tåget till parken zoo. Sambon är med  i metall som hade bokat hela parken zoo. Gratis inträde och karuseller för hela familjen. Vi träffade på många v-åsare bla Emma =)
Jag har länge velat ha en stor basketboll därifrån och nu lyckades min pojke vinna en svart till mig. Sen var han ju tvungen att vinna en vanlig till sig också. Kul. Barnvagen blev riktigt full lastad med grejer. Vid fyra tyckte vi att det var dags att åka hem. Uppäcker att tågen går fem över sex med en timmes byte i arboga eller direkt tåg halv åtta. Vi tåg det första. Den här gången hade vi allafall nåt att äta, dricka och läsa så tiden i Arboga gick fort. Vi kom inte hem fören efter kl 20 på kvällen. Hade vi haft körkort hade vi varit hemma till fem. Värdelöst.
När vi kom hem bajsar babyn vatten. Är orolig att hon fått i sig djurbajs eller nåt. Hon tog ändå på basketbollarna som studsat runt i djurparken.

Igår var han fortfarande lös i magen men inte lika mycket. Idag verkade hon bra framtill kvällen. Lös i magen och så kräktes hon på mig. Ganska gnällig ett tag också men sen blev hon glad igen. Ingen annan i familjen har blivit magsjuk allafall. Var helt slut igår också.

Idag har jag tvingat mig att springa spåret. Jobbigt men jag kom runt. Har inte tränat på över en vecka.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja kul att se dig och SÖTA Melissa! Lät spännande med bokevent också...

2011-09-27 @ 20:21:58
URL: http://enligtemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0