Elda upp skolan?

Nej, men tänk om det skulle ha hänt. Idag ringde det från mina pojkars skola eftersom min stora son hade hittat en tändare och eldat papper på skoltoaletten. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga eller göra. Är så arg och besviken på honom. Han är 10år och vet vad som är rätt och fel. Så varför?
Som tur var så gick det inte illa, men tänk om det skulle ha gjort det? Han eller något annan kunde ha blivit skadad, skolbyggnaden hade kunnat blivit skadad.

Överreagerar jag? Det finns för många tänk om i mitt huvud nu och jag är arg för att han borde veta bättre.

Nu funderar jag på hur jag kan bli en bättre förälder. Få honom att förstå att saker man gör får konsekvenser. Jag tror inte att det är så att han mår dåligt eller inte känner sig sedd utan mer på att han ville ha lite kul. Han var inte ensam utan det var en till kille som var med, men det verkar som det var min sons idè.

Jag vet allafall någon som ska få spel- och utegångsförbud den här veckan. Och vi ska ha långa samtal om det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0