Man får inte mata barn med banan i affären för det har vi sett på tv

Nu har baby M varit magsjuk i en vecka. Men hon är nästan superglad hela tiden ändå. Jag har nog aldrig hört talas om att man kan vara så glad när man är magsjuk. Fast frågan är om det är riktig magsjuka.
På långfredagen var vi hos min föräldrar och firade påsk. Jag plockade ut något ur munnen på baby M som jag inte vet vad det var. Gammalt godis, kattbajs eller nåt annat. Hon blev allafall dålig i magen senare på kvällen och på natten kräktes hon en gång. Sen dess har hon typ bajsat vatten. Igår verkade det som att det blivit lite bättre men idag stod hon helt plötsligt i en pölbajs. Hennes pappa ringde vårdcentralen som trodde det var bakterier eller virus. Så under helgen ska vi försöka få i henne saker som blåbär och morötter mm.

Lite tråkigt för vi skulle ha gått på baby J 1-årskalas idag.

Vet inte riktig heller hur det är med min hälsa. Jag har försökt få en läkartid men min vårdcentral har bara akuttider på 15min och det hinner man inte på sa sköterskan som jag fick prata med. Istället fick jag en teletid med läkare på 10min.

När läkaren ringde skrek alla mina barn som galningar. Pojkarnas som satt och spelade dataspel i varsit rum med varandra och bråkade och baby M skrek för att jag lämnade rummet. Deras pappa var inte hemma. Läkaren satt och hostade hela tiden men tillslut gick det bra.

Hon såg att jag fått prata med olika läkare som skrivit ut olika mediciner och det var ju inte bra.
Sen såg hon att sist jag lämnade prover så läckte jag äggvita, hon frågade vad som gjorts för uppföljning på det.
Ingenting svarade jag. Hon tyckte att det behövdes kolla upp. Hon tog även upp lite snabbt mina andra hälsoproblem som jag tog upp med sköterskan. Läkaren var fullbokad den här veckan och nästa vecka är min riktiga läkare tillbaka (som inte bryr sig nånting), så hon skulle prata med honom och återkomma nästa vecka.
Får se om jag får träffa en läkare efter det eller om de bara skriver ut blodtrycksmedicin. Hon lät allafall vettig och noga. Kanske borde jag försöka byta läkare?

Jag har minskat ner på min träning nu för kroppen känns som den är 80år och kondisen blir bara sämre. Funderar på att ta mig ut i spåret och jogga idag eftersom jag bara tränat en gång den här veckan. Men det är inte kul längre när min kropp motarbetar mig.

Tisdagens träningspass var allafall jätteroligt. Det var typ ett judopass. Jättekul med kast men vilken träningsvärk jag fick i ryggen sen. Jag har försökt få liv i de nedre ryggmusklerna huBr länge som helst. Nu är de vakna.

Idag var vi iväg till Willys. Baby M fick en banan där inne. Då kom det fram ett gammalt par och sa att man inte får göra så för det hade dom sett på tv. Sambon pekade på skylten där det stod att butiken bjuder alla barn på banan :) Så nu lärde de sig något nytt.
Jag tycker det är jättebra att det finns. För ibland kan ju barnen bli lite småhungriga eller bara uttråkade och då är de där gratisbananerna jättebra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0