Bli fin i håret

Jag tycker att jag ser bäst ut i ljust hår och bleker därför mitt hår cirka en gång i månaden. Det tråkiga med att bleka är att det sliter väldig mycket på håret. Dessutom är mitt hår uppklippt och då syns det slitna mycket snabbare. Jag har även väldigt tjock hår.

 

Därför är det viktig för mig att tvätta håret med ett vårdande schampo och jag måste alltid använda balsam för annars blir mitt hår som svinto direkt. Jag använder även silverschampo en gång i veckan får att få bort det orangea i håret som lätt uppstår när man bleker.

Hårinpackning är någon som jag använder minst två gånger i veckan. Det gör underverk för mitt hår och gör det mjukt och fint.

 

På sista tiden har jag även börjat använda plattång till mitt hår men jag använder inget medel i håret under tiden. Istället har jag på lite vax efteråt och avslutar med hårspray. Det brukar bli väldigt fint av det. Tyvärr har mitt hår börjat slitas mer efter det men jag vet inte om jag vill klippa mig riktigt än. Jag har hört talas om Moroccanoil moisture repair schampot, balsam och hårolja som sägs göra underverk för håret och tror att det kan vara värt att testa. Det finns att köpa hos bellbox.

De har ett stort utbud av hårprodukter och där man hitta allt man behöver få att bli fin i håret.

Mitt bästa tips till blondiner är att använda silverschampo och hårinpackning.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0