Ommöblerad rygg

Så känns det nu. Det blev ett bjjpass på kvällen som nu känns i hela ryggen.
Jag lyckades göra illa mig tre gånger på passet. Först kändes det som att jag stukade handen, sen var det en som försökte bryta nacken av mig kändes det som, men smärtan vandrade vidare från nacken till vänster skulderblad och det sista var att jag råkade slå ihop tänderna så att det kändes en bra stund efteråt.
Nu är det bara ryggen som känns. Verkar som jag använt den mycket idag. Fortfarande lite ont i skulderbladet och svårt att vrida huvudet åt vänster. Men det går nog över om nån dag.
Tyvärr upptäckte jag även att revbenen fortfarande är ömma. Det gör jätteont när någon lägger tyngd på dom.
Vet inte riktigt vad som hänt för jag har inte känt att jag skadat revbenen och det gör inte ont annars så jag vet inte om jag ska vila eller bara träna på.
 
Kondisen var allafall bra idag. Igår också. Jag drog ut i spåret och och tänkte att jag skulle klara 5km. Jag brukar ha svårt för det. Men när jag började närma mig slutet av dessa fem så kände jag mig inte speciellt trött. Det ilade lite konstig i höger ben och vänster foten kändes som den tänkte somna lite smått men jag bestämde mig för att fortsätta och se om jag skulle klara ett varv till. Och det gjorde jag. 7,5km. Det konstiga var att det inte var speciellt svårt heller. Andningen var bra och hade inte mina ben och rygg börjat protestera i slutet av sista varvet så tror jag att jag fortsatte ett varv till. Men man ska ju inte överdriva. Jag måste låta det ta lite tid så att jag inte sliter ut benen med tankte på att jag är överviktigt och lätt får benhinneinflammation.
 
Att klara milen känns inte som en omöjlighet längre.
 
Och nånting som inte har med träning att göra. När jag kom ut och skulle ta cykeln till spåret satt en äckligspindel på min cykelsadel och höll på att äta en fluga. Hur jäkla äckligt är inte det då? Jag har aldrig sett något liknande. Lyckades allafall hitta en pinne och försökte slå bort spindel men den höll sig envist kvar. På något sett lyckades jag slå till den så att den får mot mig istället. Kunde inte se vad den hamnde och kände bara för att skrika men som tur var kunde jag behärska mig. Äckligt äckligt. För flugan var det alla fall försent vilket som eftersom spindeln ätit sig fram till vingarna.

Kommentarer
Postat av: jessamy

Vad duktig du är. Jag skulle med vilja springa men har ingen kondition alls j.

Svar: Det får du sen när du börjar träna :)
A-K

2012-08-18 @ 11:19:19
Postat av: Anonym

fin blogg:D
gå gärna in på min<3

2012-08-19 @ 12:31:07
URL: http://s.blogg.se
Postat av: Anonym

fin blogg:D
gå gärna in på min<3

2012-08-19 @ 12:31:59
URL: http://verasvenssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0