Ibland krävs det en snöstorm för att vakna

Trött. Baby Ms middagssovning misslyckades på dagis igår vilket gjorde att när hon somnade på kvällen tog en andra middagssovning och vaknade efter 21. Då var hon pigg och glad och kunde inte somna om hur mycket jag än försökte. Klockan var nog över tolv när hon äntligen somnade. Själv var jag helt slut.
 
Idag var det hon som var helt slut. Hon åt sin morgonvälling praktiskt taget i sömnen, samma när jag klädde på henne. Jag bar ner min sovande bebbe och satte henne i vagnen och hon bara fortsatte sova. Så trött har hon nog aldrig varit förut även fast hon varit vaken längre.
 
Det krävdes alla fall en snöstorm för att få liv i baby M. Inte var det plogat på dagis heller. Svårt att ta sig fram med vagn där men jag lyckades alla fall få in min lilla tjej.
 
Hoppas hon piggnar till och blir gladare än vad hon var igår. Helt hysterisk var hon när vi skulle hem från dagis. Det var inte så lätt att klä på en galen hysterisk ostbåge. För böja ryggen bakåt så långt det går och kasta omkring sig är tydligen vad som gäller när man är arg.
 
Så kan inte jag göra med min rygg. Superstel. Måste nog börjar med yoga ;)
 
Nu ska jag dricka te och försöka göra nåt vettigt. Idag skulle jag ha gjort min adhd-utredning men psykologen som ska göra den ville inte åka från Stockholm i det här vädret. Det förstår jag. Vädret här är nog inte så mycket bättre.
 
Min stora pojke ska iväg på teater med skolan idag, hoppas de ställer in det om vädret ska fortsätta vara som det är nu. Jag skulle helst slippa gå ut mer idag men måste hämta min baby på dagis sen.

Kommentarer
Postat av: jessamy

Hur blev dagen då? Visst blir man trött när det ska bråkas om på och avklädning :)
När ska du få träffa psykologen då istället?

2012-12-05 @ 20:20:33
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0