Jobbfunderingar

Fröken bebbe har varit sjuk vilket gjort att jag varit ganska trött de senaste dagarna. Hon skriker och sparkas i sömnen eller försöker slänga iväg sig om jag lyfter henne. Nätterna blir ganska jobbiga då. Det verkar vara många barn med feber nu. Baby M var feberfri igår så idag fick hon gå till dagis.

Igår var jag iväg till arbetsförmedlingen. Det var ett gruppmöte om hur man söker jobb. De hade bokat två lokaler för det men så var det någon amerikansk kedja som behövde låna en lokal så då mosade de in alla på ett ställe. Det blev väldigt trångt. Men är man arbetslös så ska man väl bli behandlad som boskap, eller?
Det mesta gick ut på att de skulle visa hur man hittar på deras sida, som om man inte kan kolla sånt själv.
Tyckte det var värdelös information, det gav mig ingenting att gå på det mötet.
Jag får träffa en handläggare i slutet av månaden.

Jag hittade ett jobb på landstinget som jag funderade på att söka. Det kändes som att det där kan jag klara av. Jag har ju även haft praktik på det stället. Men sen såg jag att man var tvungen att ha genomgått några utbildningar som jag aldrig har hört talas om. Jag antar att det är såna som de ordnar inom landstinget. Så där var min chans att komma in som ny borta.

Men jag ska alla fall skicka in en ansökan till landstinget om sommarjobb. Vet inte om jag klarar av att arbeta där men tror ändå inte de vill ha mig med tanke på min lilla erfarenhet. Funderar på att söka till kvinnokliniken.
Men vad skriver man i sitt personliga brev. Jag känner att jag inte har några bra egenskaper att skryta om.
Måste fundera mer på det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0