Mera otur

Igår när min sambo inte var hemma så small hans dator och dog. Det luktade bränt i hela lägenheten. Sånt får inte hända nu. Var ska saker gå sönder när man inte har pengar?

Som om det inte räckte så dog bilen också när han var på väg hem. Som tur var hade han alla fall kommit in till stan. Han hade varit i Uppsala. Hans pappa fick komma och bosera hit bilen.

Värdelöst

Min bebbe var grinig större delen av dagen igår. Vi gick till konsum och självklart somnade hon i vagnen när vi kommer hem. Hon vaknar när jag lägger ner henne i sängen. Sen var hon jättepigg. Hon hade nog bara hunnit sova i fem minuter. Hon sov middag senare men var allafall grinig större delen av kvällen. Vi slog nog rekord i blöjbyte också. Tror hon hade ont i magen och munnen. Två läckande kissblöjor och en läckande bajsblöja lyckades vi också med. Klockan var nog närmar elva när hon somnade.

Inte tog hon någon direkt sovmorgon heller så nu är hon lite grinig till och från. Nyss försökte hon väcka sin pappa, då var hon glad. Hon tryckte upp sin blöjiga bakdel i ansiktet på honom och sen satte hon sig bredvid och skrattade högt åt honom. Men hon tyckte inte det räckte så hon satte sig på hans ansikte och hoppade lite. Nu fick allafall jag något att skratta åt.

Idag ska jag försöka städa och kanske möblera om i pojkarnas rum. Nästa helg ska W ha kalas. Ett för kompisar och ett för familj och våra vänner. Vi måste försöka få iväg inbjudningarna också. Vi har hyrt en lokal så han ska få ha disco men jag börjar fundera på om det inte är bättre att omboka. Det brukar vara så många som åker iväg på helgen eftersom lovet börjar veckan efter. Tänk om det där stora skrället i sängen kunde ta och vakna så vi kan diskutera hur vi ska göra. Känns som det är lite sista minuten med inbjudningarna också, jag fattar inte vad tiden tar vägen. Februari har ju nyss börjat, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0