Lite hopp

Nu har jag varit på arbetsförmedlingen. Trodde ju att jag skulle bli idiotförklarad över mina funderingar men det blev tvärtom. Allt jag hade funderat på tog hon upp innan jag han säga något. Jag blev riktigt chockad.
Gubben som skrev in mig sa att jag skulle komma till någon som hade hand om vårdjobb, men hon jag träffade hade hand om rehabilitering. Det märktes att hon hade träffat människor med neurodiagnoser och socialfobi förut. Skönt att slippa dra hela min livshistoria för någon som kanske ändå inte förstår.
Men innan arbetsförmedlingen kan gå in och hjälpa mig så behöver jag intyg på att jag har socialfobi och sen ett ifall jag har add. Det första borde inte vara så svårt att ordna men det andra kan nog ta tid.

Hon tyckte jag var välutbildad och har kommit långt. Det tycker inte jag, men sen jämför ju jag mig med så kallade "normala" människor. Du kommer att komma långt med din enorma vilja sa hon.

Vi får se vad som händer men det kändes som att det helt plötsligt kommer öpnna många dörrar för mig.
Ska även fundera på om det är något annat yrken som jag kan tänka mig. Nåt industrijobb kanske?

Jag skulle nog kunna tänka mig att bli journalist men det skulle bara verka galet om jag föreslog det.
Det finns faktiskt en sån utbildning på mdh, fast i E-tuna som jag kollat lite på. Men jag saknar engelska b och hinner inte fixa det till hösten. Kanske nästa höst eftersom utbildningen bara startar på höstterminen.

Jag har två drömyrken som jag känner att jag brinner för men att komma dit är nästan hopplöst. Varför kan jag inte gillar normala saker? Jag vet, jag måste sluta se saker som hopplösa om jag ska komma någonstans.

Nu måste jag först och främst få in pengar till familjen innan vi går under. Bara för att tjäna pengar skulle jag nästan kunna ta vilket jobb som helt nu, men jag kan inte gå runt med ett ständigt adrenalinpåslag eller vad det heter. Jag behöver ett jobb där jag känner mig trygg.

Idag är jag nog ändå på ganska bra humör. Jag känner lite hopp nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0