igår

Igår sov baby M bra och jag kände mig utvilad för första gången på länge. Skönt. Jag var med henne på dagisinskolningen. Det gick ganska bra. Men när vi var ute vägrade hon vara nere i snön, jag tror hon tycker det är otäckt. Själv hade jag varit dum och tvättat håret på morgonen och glömt mössa. Det är inte så trevligt att vara ute med blött hår på vintern. Annars så lekte hon på bra där inne tills hon ramlade och slog i huvudet. Då var det kört. Hon var bara trött och arg efter det så vi gick hem. Så det blev bara ca två timmar.

Sen var vi iväg och för att köpa bättre stövlar och vantar åt henne. Stövlar och skor för 200kr, bra pris. Tur att det är mycket rea nu.

På kvällen lyckades jag äntligen ta mig iväg och träna. Uppvärmningen gick inget vidare för mig. Det är som kroppen inte klarar av vissa rörelser som andra verkar kunna hur lätt som helst. Är jag för svag och stel eller?
Resten av passet var stående. Det är jag inte så van vid. Måste säga att jag beundrar de som tränar judo. Att de vågar kasta folk och bli kastade. Otäckt men jag antar att man vänjer sig.
Det kändes som kroppen protesterade under större delan av passet. Jag kände mig riktigt fjollig. Jag hatar det, men det fick nåt att vakna till liv i mig. Så nu jävlar ska det tränas. Kan jag inte ta mig iväg och träna så får jag göra det hemma.

Kanske är det även dags för en blodtryckskontroll. Jag fick huvudvärk under uppvärmningen men det släppte, men sen var den tillbaka när jag kom hem och jag har haft ont större delen av natten. Jag förstår inte varför jag får huvudvärk efter träning men misstänker att det har nåt med med mitt dåliga blodtryck att göra.

NU är klockan halv sex på morgonen. Baby M tyckte att det var dags att gå upp vid fyra. Vi får sova middag efter inskolningen antar jag.

Kommentarer
Postat av: jessam y

Men bättre halv fyra en kl 12 - 1. :) Det går åt rätt håll :)

2012-01-25 @ 08:25:39
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0