Konstig vänskap?

Min syster blev glad när det visade sig att hon var gravid. Det blev inte hennes bästa vän. Hennes vän tycker absolut att hon ska göra abort fast barnet var planerat. Hon har även sagt att hon inte kommer älska det här barnet om min syster behåller det. Hur kan man säga något sådant? Båda har ett varsit barn i samma ålder som är bästa vänner. Är hon avundsjuk för att min syster ska få ett till barn? Hon pratade om så mycket negativa saker så att min syster blev osäker och bokade en tid till en kurator eftersom hon blev osäker på om hon skulle behålla barnet. Men sen lade osäkerheten sig och hon talade om för sin vän att hon är glad och tänker behålla barnet. Hennes vän valde då att bryta kontakten med henne.

Det kanske är lika bra. Hade någon av mina vänner försökt få mig att göra abort mot min vilja skulle jag be de fara åt ......
Min syster är glad så varför kunde inte hennes vän vara det? Man ställer upp för sina vänner även om man inte alltid håller med om deras val här i livet.

Nu tycker jag mest synd om de båda fem-åringarna som inte får leka mer. Undrar om hon tänkte på det innan hon satte igång med sina psykopat fasoner. För inte är man normal alla fall om man försöker pressa någon att göra abort mot sin vilja.

Kommentarer
Postat av: jessamy

Jävla dumheter. Man kan ju bara säga vad man tycker. Ifall du blev gravid och det inte var lämpligt skulle jag väl säga att du gör det som är bäst för dig men att det kanske vore bättre att vänta på.. Vad det u kan vara. Men för fan. Man säger inet så. VAd arg jag blir!

2012-01-22 @ 07:20:04
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0