Kräksjuka och vardagsträning

Funderar på om vi har kräksjuka har hemma eller inte. Det har gått mycket sånt runt omkring och igår kräktes O. Men bara vid ett tillfälle. Idag har han mått bra hela dagen. Däremot gjorde baby M en jättekräkning på mitt täckte efter att hon sovit middag. Men hon hostade mycket innan, det verkar som hon fortfarande samlar på sig slem när hon sover och jag tror att de utlöste kräkningen för sen har det inte varit nåt mer. Är det bara en tillfällighet att två av barnen kräkts?

Så det blev ingen träning varken igår eller idag. Trist. Fast jag har träningsvärk efter min lagamat träning. Vilket innebär göra lite övningar samtidigt som jag lagar mat. Behöver man inte röra om i maten hela tiden så kan man passa på att göra tex lite grodhopp eller benböj. Jag har även ett par hantlar i köket som jag använder vid matlagning. Sen finns det en armövning som jag gör med stolen. Man glider ner med rumpan och håller bara fast i stolkanten med händerna och sen lyfter upp och ner sig. Jag är lite osäker på om benen ska vara raka eller böjda. Jag har böjda eftersom mina superkorta ben inte räcker till men det känns i armarna och det är det viktigaste.

Det här är bara lite vardagsträning som jag gör ibland. Ibland har jag även tvträning. Då gör jag lite olika övningar när jag tittar på tv. Det kan vara sit ups och plankan. Även bjj övningen räkan har jag börjat göra mycket nu. Rygglyft, armhävningar och kissande hunden. Det finns alltid massor att göra. Bara använda fantasin eller söka på nätet efter övningar.

Snart hoppas jag att även komma igång med morgonpromenader så att jag får igång fettförbränningen för just nu känns det bara som att jag blir starkare men inte smalare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0