Morgon svammel

Barnbidrags dag, underbara dag. Synd bara att pengarna kommer försvinna så fort.

Jag hoppas att vi kan ta oss till barnshopen idag för att göra lite fynd till baby M. Hon behöver det mesta i klädväg. Sen fick vi även en lista av dagis om vad hon ska ha där. Dubbla overaller bland annat. När pojkarna gick på dagis räckte det med en. Självklart ska de finnas ombyte, regnkläder mm. Jag hoppas verkligen barnshopen har det som vi behöver. Annars får hon lov att klara sig med en overall. http://www.barnshopen.nu/

Nu har jag ätit en semla, den var supergod. Farligt med semlor. Jag har nästan lust att äta upp sambons och pojkarns semlor också, men det ska jag låta bli. Min feta bakdel behöver inte bli större.

Nu fungerar förthoppningsvis våran bil bättre. Alla slangklämmor till bensinpumpen var borta. Så den läckte stora mängder bensin vilket inte är så roligt för varken våra plånböcker eller miljön. Jag hoppas att det håller nu.

Annars så har jag planerat städning idag, läs planerat. Att sen genomföra städningen är en annan sak. Jag tycker att det är så tråkigt att det bara är jag som ska städa här. Hur får man sin sambo att hjälpa till? Det känns som att jag försökt på alla möjliga sätt.

Jag mår fortfarande illa till och från så jag vet inte om jag vågar träna ikväll men jag hoppas på det. Jag hade planerat in massa bjj träning i januari. Ett pass har jag lyckats med. Det är illa. Nu får jag inte vara sjuk mer.
Jag ska träna i den avancerade gruppen den här terminen, det känns både spännande och otäckt. Dessutom har jag ingen kondis så jag kommer få skämmas nu. Men som tur är så går det att jobba på. Synd att det inte finns någon mellangrupp, jag skulle passa bättre in där.

Kanske borde jag dra ut i spåret nu och försöka jogga, men jag misstänker att det är isbana där. Jag ska fundera på saken...




Kommentarer
Postat av: Sophie

Dubbla overaller?! Man blir ju ruinerad för sjutton! Och sen vill man väl ha en där hemma oxå? Puh, det kommer nog att bli svettigt när min lilla donna kommer börja på dagis i höst. Men den dagen den sorgen;)

2012-01-21 @ 09:01:48
URL: http://sophiesfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0