Dagens inskolning

Dagens inskolning med M gick bra. Hon gick in på dagis och lekte en stund. Jag satte mig på soffan och titta på en stund, sen fick jag säga hejdå och sätta mig i ett annat rum. När de kom och hämtade mig berättade de att det gått bra. Hon hade lekt och ätit frukt.
Först såg det ut som hon tänkte strunta i mig när jag kom tillbaka men efter några sekunder så var det som hon kom på att jag faktiskt varit borta och då vara det bara att kramas som gällde efter det. Hon ville inte släppa mig.
Jag tror hon var trött också. Så det var bara att gå hem. Men imorgon ska jag lämna henne på morgonen och gå hem. Får se hur det går. Fast jag tror att det går bra, hon brukar vara glad bara någon leker med henne.

Hon somnade vid nio igår men sen har hon skrikit mycket på natten. Skriker och somnar om säkert en tio gånger. Vet inte om hon drömmer mardrömmar eller om hon har ont. Kanske är det nya tänder på gång. På morgonen när hon vaknat så gick hon runt och gnisslade tänder för fullt.

Även om jag fick sitta och vagga henne lite i natt så vaknade hon inte till ordentligt utan somnade om fort. Det känns som ett framsteg. Jag vet inte vad som fick henne att gråta i natt men jag tror att hon skulle ha sovit hela natten annars.

Jag har börjat skriva en saga för baby M. Det känns kul. Det var en idè som bara kom idag och jag kände att jag måste skriva ner den. Lite skapande får mig alltid att må bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0