Lite negativ kanske

Igår var vi på 65-års kalas och idag ett 25-årskalas. Kul att få komma iväg lite men ändå jobbigt.
Känner mig alltid som WT bland andra människor. Det folk vill prata om är utlandsresor, husköp, renoveringar, jobb jobb jobb, eller skrytsaker. Vi har ingenting att skryta om så det känns som att folk inte är så intresserade att prata med oss. Fast nu var ju inte alla skrytare där, men många. Jag har inget emot att folk pratar om såna saker annars men det är sättet de säger det på, som om man är värdelös när man inte kan göra de sakerna.

Sen är det de där med barn. M fick äta ostbågar, herregud så hemskt det kan man inte ge en 1-åring. Har man bara ett barn så är det ju självklart lätt att undvika. Men lycka till sen när de får flera barn och de ser att stora syskonen har. Folk är så fjantiga nu förtiden. Det är ju inte så att hon vräker i sig godsaker varje dag. Nu får M smaka det mesta eftersom jag vill uppmuntra henne att smaka nya grejer. Hon är matglad och det är inte alla ungar som är det. Hennes storebröder är lika hopplösa som deras pappa att smaka grejer. Så om det blir några godsaker ibland bryr jag mig inte om. Men det är ju dessa första gångs mammor som är med i mammanazi grupper där alla vet bäst ;) Jag är den bästa mamman får mina barn.

Får se om baby M sover hela natten igen. Både hon och jag var helt slut idag fast vi sovit på natten. Jag behöver magnesium tabletter. Då slipper jag känna mig som en zombie. Måste komma ihåg att köpa det när barnbidraget kommer.

Vet att jag har varit gnällig och negativ på sista tiden men ska försöka vara lite positiv sen. Idag fick jag hem en ost, då blev jag glad. Min sambo fick hela 1000kr i akassa igår, fast sen var ju banken snälla och drog hundra kr för internet och kort. Men jag har en ost, så nu kan jag äta några dagar till allafall.

Om någon undrade över låten till Linnea igår så var det bara för att vi köpte den skivan när vi var små, men vi fick inte behålla den för våra föräldrar :) Men den var riktigt dålig, det var nog bara ägglåten som gick att lyssna på ändå :)

Kommentarer
Postat av: jessam y

Ja jättehysteri om godis. Vi försöker att inte ge Heaven så ofta heller men det är ju för att hon tycker om att dippa morötter och äta melon istället :) Annars hade det varit svårt. Lyssna inte på dom :)

Ja superfin musik var det :)

2012-01-08 @ 08:16:05
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0