Gratisnöje 2

Plocka bär. Det verkar växa bär lite överallt här på området. Jag och baby M brukar passa på att plocka lite blåbär, smultron och vinbär när vi är ute. Det tycker hon är jättegott.
Det ser även ut som att körsbären börjar mogna men jag vet inte om jag vågar ge henne såna. Kanske om jag petar ut kärnorna.
Tror att jag såg nån slags ärtväxt igår också men har inte riktigt koll. Vet inte om de är så goda att äta heller.
 
Jag planerar att gå ut i skogen nån dag och plocka blåbär, med eller utan barn. Sen vill jag baka blåbärspaj för det är underbart gott. Jag skulle gärna även vilja plocka svamp men har dålig koll på sånt så det är bättre att låta bli.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0