Inte så bra

Just nu känner jag mig inte så bra.
När jag skulle ställa mig och laga mat idag blev jag jättestressad.
Drygt och stå och skrubba massa färskpotatisar och sen upptäckte jag att datumet på köttet gått ut fast vi nyligen köpt det. Blev irriterad på Willys som inte varnat om att det var kort datum, gick ut dagen efter vi köpt det. Sur på mig själv också som inte kollat datumet. I fortsättningen ska jag nog alltid kolla datumet på kött.
Min sambo tyckte att jag skulle steka allt och sen slänga det som blir över efter maten i frysen.
Smakde helt normalt allafall. Tur det då det var nästan 2kg lövbiff, det hade inte varit roligt att kasta det.
 
Under matlagningen kom jag på att jag måste hänga tvätt och tvätta ny, fixa disken,städa katt toan mm. Som om inte det räckte började jag som vanligt oroa mig över pengar och framtiden. Sen öste mina tankar bara på så där så jag fick världens hjärtklappning. Fick lite huvudvärk och började se suddigt. Så jag tyckte det var bäst att kolla blodtrycket. 197/112. Självklart blev jag mer orolig då och försökte lugna ner mig. Nu ligger trycker på ca 180/110.
Ibland bubblar det till lite konstigt i hjärtat också. Börjar lugna ner mig lite nu och då kommer tröttheten. Skulle vilja sova en stund men det går inte.
 
Jag tänkte vara galen och träna idag också, men så kom jag på att jag skulle bli tvungen att springa dit så då blev jag mer stressad. Kanske lika bra att vila när jag mår som jag gör. Men jag vill ju så gärna träna. Ska försöka fixa barnvakt och ta det imorgon istället om jag mår bättre.
 
Tänk att lite tankar kan stressa upp mig så mycket att hela kroppen blir helt galen.
 
På onsdag är det dags för besök på kärlmottagningen. Får se om de hittar någon orsak till mitt höga blodtryck, för det är nog inte bara stress.
 
 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Haha, förlåt att jag skrattar men kände så väl igen mig själv i din text. Jag är exakt likadan. Stressar upp mig och kommer på mer och mer som ska göras NU. Inte bra.

Hoppas du får ordning på blodtrycket, har själv haft lågt och svimmade stup i kvarten.

Krya på dig nu och glöm inte att andas och ta det lugnt in i emellan :)

2012-07-02 @ 20:50:28
URL: http://enmammasliv.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0