Ronny och Ragge



Igår var vi iväg till Vallby Friluftsmuseum. Min bror är med i en teatergrupp som hade föreställning. Jag tyckte han var jätteduktig och gjorde rollen riktig bra som "Ronny" i Ronny och Ragge. Kanske borde han satsa på att bli skådis.

Jag och Linnea brukade lyssna på Ronny och Ragge. Undrar hur gamla vi var då. Tonåringar alla fall. Det känns inte som det var så länge sen och jag tror att jag fortfarande kan texterna utantill. Jag saknar 90-talet. Min bror måste ha varit jätteliten när Ronny och Ragge var populära. Jag är 9år äldre än honom. Men det verkar funka fortfarande.

Under pausen kollade vi lite på djuren. W blev kär i kaninerna. De hade fått flera söta ungar som han ville ta hem. Men han får nöja sig med att ha katt, jag skulle aldrig orka sköta en kanin. Baby M verkade också gilla kaninerna. Hon undrade nog vad det var för nåt. Men hon kallade dem inte för kisse alla fall som hon gjorde med den stora hästen.
Själv blev jag lite skräckslagen när jag såg en stor gris på nära håll. De ser ju inte så stora ut fören de kommer nära. Jag trodde inte grisar var så stora.

Idag lyser solen och jag önskar att jag hade något trevligt att göra. Men jag måste städa. Kanske blir det en promenad i spåret också. Jag hostar fortfarande så någon jogg blir det inte.

Sen kommer den ständiga frågan. Vad ska vi äta idag? Det finns inget vi har hemma som lockar och vi har inte råd att köpa nåt annat. Maj blir en riktig fattigmånad eftersom det blir ett glapp mellan a-kassan och lönen.

Just nu är jag mer sugen på att ligga på soffan och läsa istället för att städa. Jag har börjat läsa: Flickan med snö i håret, av Ninni Schulman. Den verkar vara okej.

Det är kanske lika bra att försöka få upp min feta bakdel från soffan och sätta fart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0