Back You

Igår fyllde baby M två år. Det firade vi med att gå till öppna förskolan för första gången.
Hon verkade tycka det var kul. Vi ska nog försöka gå dit fler gånger men synd bara att det är långt bort. Kommer nog inte vilja promenera dit när det är jättekallt och snö ute. Men vi får väl se.
 
Baby M fick en liten låda med Duplolego. Hon verkade gilla det. Tyvärr var det allt hon fick. Fattig :(
Men ska köpa mer när barnbidraget kommer och sen blir det kalas nästa helg.
 
Den lilla damen var helt utarbetad efter öppna förskolan och somnade precis innan vi kom hem. Hon sov ganska länge och när hon vaknade var hon jättegrinig. Blev orolig för att hon höll på att bli sjuk, igen. Hon var ganska sur större delen av dagen sen. Inte ville hon sova på kvällen heller. Somnade efter kl 23 och sov kanske en halvtimme och sen vaknade hon. Men jag lyckades nog få henne att somna om inom en halvtimme som tur var.
 
Idag vaknade jag vid nio på morgonen, kändes som att jag legat vaken i över en timme men kunde inte somna om. Alla barnen sov så vid halv tio var jag elak och körde upp dom.
 
Pojkarna har åkt iväg till sin mormor och morfar idag så jag och baby M har fått mysa massor själva. Idag är hon på bra humör, skönt. Nu tittar hon på bolibompa.
 
Helt plöstligt igår eftermiddag började den lilla damen gå runt och säga Back you. Men misstänker att det är något annat hon säger. Pojkarna vill inte riktigt erkänna att de lärt henne. O säger tveksamt att det kan vara han. Hon säger det ganska ofta nu. Hoppas hon inte säger så på dagis sen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0