Det tänker jag inte göra

Igår kom en granne och sa att min lilla son tömt en popcornpåse i trappen och att jag måste städa upp det för så kunde det inte se ut och de fick med sig popcorn in.
Jag svarade att självklart är det inte okej att han gör så och att det inte ska se ut så men jag tänker inte städa upp det utan det får han göra själv.
Då verkade hon tycka synd om honom och tyckte att jag borde hjälpa till.
Men nej det tänkte jag inte göra. Han är nio år och kan sopa själv.
Hur skulle ni ha gjort?
 
Jag skickade alla fall ut W i trappen med sopborste, skyffel och en påse. Sa även åt hans två kompisar som stod och väntade på honom att hjälpa till ifall de med hade stökat ner. Nästa gång jag kollar ut i trappen städar alla tre pojkarna och det gick jättebra.
 
Vad hade pojkarna lärt sig om jag hade städat upp efter dom?

Kommentarer
Postat av: Jessamy

Klart dom ska städa själva. Varför hade dom popcorn i trappen från början?

Svar: Antar att de inte ville äta det ute :)
A-K

2012-11-22 @ 19:42:26
Postat av: esterii

Ny här, kikar glatt runt och lämnar ett spår:)

2012-11-22 @ 23:28:08
URL: http://www.esterii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0