Funderar

Ena stunden är jag glad och nästa ledsen.
Vet inte riktigt hur jag vill ha det men hoppas på att det blir bra till slut.
 
Imorgon fyller baby M år. Det känns tråkigt att jag inte kan fira henne ordentligt. Men hon ska få en liten present och se har jag glasstårta i frysen som är kvar sen O fyllde år eftersom det aldrig blev något kalas för honom.
Tur att hon är så liten så hon inte riktigt förstår det där med födelsedagar än.
Hoppas att hennes pappa är tillbaka i landet nästa helg då vi ska fira henne men tyvärr kan det bli så att han inte kan komma då heller.
 
Det är flera som frågat mig om det inte är jobbigt att vara ensam med tre barn. Barnen är snälla så de är inte  det jobbiga. Det som är jobbigt är att det känns så ledsamt. Fast ibland kan jag även tycka det är skönt. Fast för det mesta känner jag mig lite ensam och övergiven. Hoppas att det går över. Försöker koncentrera mig mer på mig själv nu och vad jag vill göra med mitt liv, fast det gjorde jag ju innan också men det är lite lättare nu. För nu måste jag verkligen lära mig att klara mig själv. Men det har jag gjort förut också så det ska nog gå bra. Men ledsamt är det.
 
Jag hoppas att min bror kommer idag och är barnvakt så att jag kan träna. Blir så glad av bjj. I måndags var mamma barnvakt så att jag kunde träna. Efter träningspasset kände jag mig otroligt pigg hade kunnat fortsätta träna en timme till kändes det som. Hoppas att det betyder att min kropp börjar må bättre och reagera normalt på träning. Jag har inte kunnat få några endorinkickar av träning sen mitt blodtryck blev högt. Saknar det. Istället har jag mest känt mig helt förstörd i kroppen men mina träningspass är ju så roliga så jag är glad ändå.
 
Igår blev det en 5km morgonpromenad och sen drog jag ut och joggade ett varv i spåret innan jag skulle hämta M på dagis. Jobbigt att jogga. Men ska försöka få till det lite oftare. Bjj träningen går bättre och är roligare när kondisen funkar.
 
Nu ska jag städa lite. Kanske får besök av syster med barn idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0