Imse vimse spindel

Lyssnas det på väldigt ofta här hemma. Det är baby Ms favoritlåt just nu. Hon har även en jättemyra som hon springer omkring med och säger att det är en spindel. Hoppas bara att hon inte vill ha en spindel till husdjur när hon blir större.
 
Den lilla damen var alla fall väldigt glad över att vara tillbaka på dagis idag. Hon log stort när vi skulle gå in i morse och var även glad när jag hämtade henne. Hoppas hon får hålla sig frisk nu.
 
Upptäckte på kvällen att hon var väldigt röd om kinderna, tempen visade på 37,6. Så nu får den inte stiga mer. Men hon har varit glad och lekt massor. Kanske har hon bara reagerat på kylan ute idag. Det brukar jag göra, huden blir varm och jag känner mig febrig, när det är för varmt eller för kallt ute.
 
Baby M kallar alla barn och dockor för Leah. En av hennes kusiner heter det och det verkar ha fastnat ordentligt så nu heter alla barn det både pojkar och flickor. Jag hör hennes kalla sina dagiskompisar för Leah men även när vi är ute och ser barn säger hon Hej Leah.
 
Idag träffade vi på grannpojkens mamma och lillasyster i trappen och baby M började genast med sitt Leah. Vet inte hur många gånger hon sa Leah och massa annat åt henne som jag inte förstod. Bara det att den ungen heter Leah. Den mamman måste nog undra hur baby M vet vad hennes unge heter.
 
På tal om Leah, baby M vaknade på natten och skrek Leah hysteriskt. Då gav jag henne dockan och hon somnade om på en gång. Annars så sov hon bra och somnade i skaplig tid. Det var otroligt skönt att få lite tid för mig själv på kvällen. Vanligtvis somnar jag av utmattning efter att hon somnat. Ikväll somnde hon ännu tidigare, hoppas det håller i sig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0