Jag vill träna!

Är det någon som har nåt tips om hur man snabbt blir av med hosta?
Jag börjar känna mig frisk i övrigt men den här hostan vägrar lämna mig. Jäkla virus, hindrar mig från att träna.
Funderar på att försöka träna ändå imorgon, men risken är väl att jag retar upp hostan så den tar död på mig.
 
Enligt vågen har jag inte gått upp nåt i vikt av dessa träningsfria veckor, men jag känner mig så mycket tjockare som om jag skulle ha gått upp flera kilo. Misstänker att de få musklerna jag haft bytits ut mot fett. Är orolig för att jag inte kommer få på mig någon gi när det är dags att träna. Kanske får ha min vita judotjockis gi igen då. Har jag tur kan jag har min svarta fortfarande men jag vill kunna ha min blåa. Den är finast och skönast.
 
Igår funderade jag även på om jag ska ta upp karateträningen igen. Jag längtar faktiskt lite efter det. Men om jag ska börja träna det igen så behöver jag ha ett mål, typ gradering för att motivera mig. Kan inte träna bara för motionens skull. Jag känner att jag behöver utvecklas. Allt annat i livet står ju stilla så någonstans måste det hända nåt. Billigare att träna än bjj också. Kanske blir det en paus från min älskade bjjträning. Får se vad som händer i Januari.
 
Om jag orkar ska jag försöka lyfta lite hantlar ikväll. Inte så roligt men bättre än inget. Funderar på att ha som mål att orka göra 100 armhävningar innan året är slut.
Målet att kunna springa en mil innan snön kommer är nog kört, om den nu inte tänker hålla sig borta länge och hostan försvinner fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0