Konstig lärare eller hemska föräldrar?

Det ska idag vara möte med en av Os lärare. Får se vem av oss som går.
 
Hon ringde igår och sa att O var helt omöjlig och vägrade göra nånting i skolan för att han inte fick lyssna på musik. Så därför var det uppenbart att han har problem hemma och att vi måste låta honom göra som han vill hemma så att han kan sköta skolan. Min sambo höll på att bli tokig när han pratade med henne. Finns väl inte en chans att han ska få göra som han vill. Sen sa hon att vi inte skulle berätta få O att hon ringt heller.
Hur ska vi då kunna ta ett samtal med honom om att han missköter sig i skolan om vi inte får säga nåt?
Konstig lärare. Det är deras extra lärare.
 
Tog allafall ett samtal med O när han kom hem och frågade vad det var som ansågs vara att han har problem hemma. Att han har spelförbud svarar han då. Hans lärare anser alltså att vi ska låta honom spela så att han blir snäll i skolan? Galet.
Att O har spelförbud är för att han vägrar städa sitt rum. Eller är vi jättehemska föräldrar som gör så?
 
Jag tror att problemet är musiken. Jag vet att han fått lyssna på musik för vissa av sina lärare, så det är kanske inte så konstigt om han blir arg när han helt plötsligt inte får det. Och om nu läraren tycker att han ska få sin vilja igenom för att sköta skolan varför lät hon då honom inte få fortsätta lyssna på musik?
Inte för att jag tycker att det är okej, men funderar lite på hur hon tänker.
Jag vill att O ska lyssna på sina lärare och göra som de säger.
 
Tror även att O kan varit sur den här veckan för att han är trött och hans syskon fått vara hemma (de är sjuka). Han ville så gärna lägga sig en timme senare om kvällarna eftersom han känner sig stor. Men eftersom han inte sköter sig i skolan så fick han sova tidigare igår. Tror inte han är mogen att vara vaken längre än han brukar. Får se om vi har en gladare O idag.
 
Men jag känner mig fortfarande irriterad på hans lärare. Får se om hon säger något vettigt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0