Längtar

Jag längtar ut. Vill gå på mysiga höstpromenader.
Vill träna.
Vill ner på stan och kolla på människor.
Få sova en hel natt.
 
Alla är sjuka och hostar. Min feber är borta istället har jag nått hosta tills jag spyr stadiet. O, M och deras pappa är fortfarande dåliga. Verkar inte bli så mycket bättre.
 
Baby M och O var till läkare igår. Vi andra fick inte komma. De ville bara ta emot baby M på våran vårdcentral men min sambo blev arg och ringde chefen. Då fick O också följa med. De har virus visade de sig. Men O har även början på en öroninflammation. Hur mycket värre hade inte den blivit om han inte blivit undersökt?
 
Natten innan hostade baby M och grät. Hon verkade ha jätteont när hon hostade. Hon hade svårt att få upp slemmet som bildades när hon ligger ner och kräktes av hostan flera gånger. Men på barnakuten var hon inte välkommen. Stackars baby började hålla andan till slut för att inte hosta. Till slut somnade hon av utmattning.
 
Tycker att vi har en sån bra sjukvård här, eller inte.
 
Ser på facebook nästan varje dag om folk som går till läkare och får hostmedicinutskrivet mm. Varför får vissa hjälp och andra inte?
 
Så än en gång har jag lärt mig att det är meningslöst att söka vård om man inte är döende. Eller så kanske det är dags att byta vårdcentral. Vet att de inte kan göra så mycket åt virus men är man sjuk tycker jag att det är deras skyldighet att kolla upp det.
 
Idag fick jag hem ett brev från VuxenUtbildnings Centrum. Jag fick avslag på de usk-kurser jag sökt. Tre stycken. Jag är inte prioriterad och har redan läst en yrkesutbildning hos dom. Det var ju inte så att jag ville ha en hel yrkesutbildning nu. Bara lite mer utbildning så kanske mina chanser att få ett jobb ökar. Men som jag förstod det som får jag bara läsa behörighetskompletering eller vad det heter.
Då kanske jag gör det då. Sur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0